CRÍTIQUES

VALORACIÓ
10
Tota la força i l’espectacularitat per a una de les tragèdies de Shakespeare amb més densitat de significats
Publicat el: 22 de gener de 2015
CRÍTiCA: El rei Lear. Núria Espert
Veritablement, veure a Núria Espert convertida en Lear, és ja una mena de miracle teatral. La grandíssima actriu aconsegueix representar amb tota la força al vell Lear, que té exactament la seva edat. I la seva interpretació i la seva energia són el mirall del gran personatge. El qüestionament de les seves filles sobre l’amor al pare, té respostes que confonen a Lear i el porten a rebutjar i menysprear la seva filla Cordèlia, l’única que li diu la veritat, que li confessa el seu amor filial d’una manera sincera. Aquesta és la tragèdia que ens farà veure les guerres amb França, la solitud de Lear al final, només amb el seu fidel bufó quan es retrobarà amb Cordèlia.
Les escenes de la tragèdia són espectaculars. Els intèrprets són els millors actors catalans. El Lliure es transforma i es divideix en dues grans grades al mig de les quals hi ha l’escenari, llarg i estret però multiforme i variable, conjugat amb les filmacions de dalt de les grades d’espectadors i submergint al públic en l’espectacle, en la història, fins i tot en la música, en l’argument, en els personatges…Quasi tres hores d’un espectacle que se’ns fa curt.
CRÍTIQUES RELACIONADES / El rei Lear. Núria Espert
TÍTOL CRÍTiCA: El Lear de l’Espert
PER: Núria Cañamares

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un Lear coral i quadrat
PER: Toni Polo

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: La vigorosa edat de la flaquesa
PER: Francesc Massip

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Un imponent rei Lear
PER: César López Rosell

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: De la mà de Lear, Pasqual signa un dels seus millors muntatges, i Espert es converteix en una reina antològica
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Text i actors, vet aquí la clau d’un Shakespeare
PER: Christian Machio

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Tota la potència que té l’obra ‘El rei Lear’ demana una resposta també potent dels intèrprets
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Intencions perdudes en la tempesta.
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Un Lear sense GPS
PER: Aída Pallarès

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Atropellada primera part, intensa segona part
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7