• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • El rei Lear. Núria Espert
  • /
  • Atropellada primera part, intensa segona part
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Atropellada primera part, intensa segona part

Publicat el: 16 de gener de 2015

CRÍTiCA: El rei Lear. Núria Espert

Lluís Pasqual aposta per un rei Lear essencial. Però ho fa amb punts d’excés (el que avui es podria considerar quasi un abús) com pot ser l’ampli repartiment. Pasqual en treu bon brou de tant cos actoral, sobretot a la segona part (tot i que la seva presència a escena sigui menor). Núria Espert és un rei Lear valent, que s’adona de la seva fragilitat quan descobreix que no es pot decidir res des de l’adulació. De manera semblant (a través de l’artifici de la paraula) Edmund anirà bastint el seu castell de poder en l’aire. La follia, doncs no té edat. I tant un ingenu i confiat  Edgard (Julio Manrique) com el seu pare, el  comte de Gloster (Jordi Bosch) o el propi rei savi cauen en els braços de la bogeria.  Allà, s’hi troben Kent (Ramon Madaula) que s’amaga fidel, i el bufó (Teresa Lozano) que, de l’excentricitat, ha fet professió.  La primera part juga amb aquells excessos escènics per anar avançant la història i anar marcant les primeres nafres del dolor.

La contenció arriba, sobretot, a la segona part, quan es pot veure millor l’evolució dels personatges protagonistes; la seva maldat o la seva ingenuïtat i, quan no, una follia que ho embolcalla tot. La malaltia de Lear afecta a tots, però la trama es desplega paral·lela, aportant un pes coral a un grapat de protagonistes. Sense tanta amplificació, amb un cant greu del cor d’actors, s’embolcalla els ferits, es mira de guarir inútilment el dolor. La segona part reconcilia amb l’essència. Tot i això, la peça interpel·la poc als espectadors. És un treball de molt bona factura (amb intel·ligent superposició de quadres còmics amb els tràgics per part de Lluís Pasqual) però que només captura quan hi ha una introspecció que allunya el drama de l’abisme.

CRÍTIQUES RELACIONADES / El rei Lear. Núria Espert

TÍTOL CRÍTiCA: El Lear de l’Espert

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Lear coral i quadrat

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La vigorosa edat de la flaquesa

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un imponent rei Lear

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: De la mà de Lear, Pasqual signa un dels seus millors muntatges, i Espert es converteix en una reina antològica

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Text i actors, vet aquí la clau d’un Shakespeare

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tota la potència que té l’obra ‘El rei Lear’ demana una resposta també potent dels intèrprets

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tota la força i l’espectacularitat per a una de les tragèdies de Shakespeare amb més densitat de significats

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Intencions perdudes en la tempesta.

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Lear sense GPS

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat