• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • El rei Lear. Núria Espert
  • /
  • Intencions perdudes en la tempesta.
CRÍTIQUES
imagen
Manuelperezimunoz2 756x756
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Intencions perdudes en la tempesta.

Publicat el: 19 de gener de 2015

CRÍTiCA: El rei Lear. Núria Espert

D’un ‘Rei Lear’ de
tan excel·lent matèria primera només es poden esperar coses bones.
Les expectatives es posicionen altes quan entre el repartiment trobem
cognoms del prestigi d’Espert, Madaula, Manrique, Iscla i el llarg
etcètera. Un cop s’aixeca el teló el que ens té preparat Lluís
Pasqual és una eixuta lectura del text on les paraules i la seva
intenció governen la proposta, essència de Shakespeare per
plantejar-nos tota la cruesa de la tragèdia del rei que embogeix de
dolor. Plataformes mòbils, fum, projeccions, vestuari consagrat a la
discreció, ponderat ús de la música en directe; els afegits són
mínims quan el que s’aborda és una proposta que s’aferra al text
com el nàufrag al tronc.

S’hi
percep un perfum al Lliure dels inicis, amb les grades als costats i
teatre sense artificis elevat gràcies al bon art dels actors i l’autor.
L’equilibri genera tanta austeritat que els intents de trencar-la (el
rap de Teresa Lozano/bufó, els combats d’espases) paren per tronats. El voluminós
repartiment comporta desajustos de càsting, per excés o per
omissió. No és el cas de Ramon Madaula/comte de Ken, expressiva
contenció que és perfeccionada marca d’estil; Miriam Iscla, mirades
de fel per a la filla de rei, Goneril; i, és evident, Espert, natura
escènica que no només està a l’alçada en energia i matisos sinó
que a més ens regala el motor que fa rodar aquest ‘Rei Lear’
les intencions finals del qual se’ns escapen.

CRÍTIQUES RELACIONADES / El rei Lear. Núria Espert

TÍTOL CRÍTiCA: El Lear de l’Espert

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Lear coral i quadrat

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La vigorosa edat de la flaquesa

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un imponent rei Lear

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: De la mà de Lear, Pasqual signa un dels seus millors muntatges, i Espert es converteix en una reina antològica

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Text i actors, vet aquí la clau d’un Shakespeare

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tota la potència que té l’obra ‘El rei Lear’ demana una resposta també potent dels intèrprets

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tota la força i l’espectacularitat per a una de les tragèdies de Shakespeare amb més densitat de significats

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Lear sense GPS

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Atropellada primera part, intensa segona part

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat