• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • El rei Lear. Núria Espert
  • /
  • Un Lear coral i quadrat
CRÍTIQUES
imagen
Img 20161123 171959
PER: Toni Polo

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un Lear coral i quadrat

Publicat el: 9 de febrer de 2015

CRÍTiCA: El rei Lear. Núria Espert

És tasca d’un teatre com el Lliure portar a
l’escena de Barcelona clàssics com aquest amb desplegaments impressionants però
ben concebuts. No sempre s’encerta en la gestió de grans mitjans i bons
instruments. L’adaptació és perfecta: molt narrativa, sense deixar que el fil
es perdi en cap moment i sense que ens adonem que passen gairebé tres hores de
funció. La posada en escena, sòbria, gairebé minimalista, perquè no cal més, ve
a ser una passarel·la per on desfila una tragèdia amb majúscules. L’atmosfera
de tot plegat, amb les projeccions al darrere de les graderies, amb els efectes
sonors impactants i sempre oportuns, amb els músics de taberna…, és
encisadora. Pasqual s’arrisca amb detalls sorprenentment ben incrustats en la
història. Com a mostra, la predicció que es marca el bufó a ritme de rap i amb
música gairebé electrònica és senzillament genial.

I la interpretació. La interpretació va molt
més enllà de Núria Espert fent de Lear. Els 14 actors en escena, magníficament
dirigits per Pasqual, converteixen la història en una obra coral en la qual
cada personatge es justifica per sí sol. L’evolució (interpretativa i física)
del rei és tot un exercici d’interpretació. Però la presència de Madaula (el
comte de Kent), aguantant bona part del pes narratiu de l’obra; el drama
dibuixat en els ulls de l’innocent Edgard (tornem a veure el registre de Julio
Manrique que vam gaudir en la segona part del Timó d’Atenes); la cara de
dolentíssim (de fill de puta!) d’Edmund (David Selvas); la ironia i la
clarividència del bufó (Teresa Lozano) que al final sembla que absorbeixi el
mateix Lear en la seva follia; les pèrfides filles del rei… Un repartiment de
luxe que dóna el que s’espera d’ell.

CRÍTIQUES RELACIONADES / El rei Lear. Núria Espert

TÍTOL CRÍTiCA: El Lear de l’Espert

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La vigorosa edat de la flaquesa

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un imponent rei Lear

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: De la mà de Lear, Pasqual signa un dels seus millors muntatges, i Espert es converteix en una reina antològica

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Text i actors, vet aquí la clau d’un Shakespeare

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tota la potència que té l’obra ‘El rei Lear’ demana una resposta també potent dels intèrprets

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tota la força i l’espectacularitat per a una de les tragèdies de Shakespeare amb més densitat de significats

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Intencions perdudes en la tempesta.

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Lear sense GPS

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Atropellada primera part, intensa segona part

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat