CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
Hem de riure?
Publicat el: 13 d'octubre de 2017
CRÍTiCA: La calavera de Connemara
Incomoditat. Aquest sembla que hauria de ser el sentiment davant d’un grup
de personatges patètics, desgraciats i en situacions profundament dramàtiques. Els
protagonistes d’aquest text de Martin McDonagh viuen en un poble de la Irlanda
rural tancat, violent i misogin embrancats en un cercle de vici, alcoholisme i ludopatia.
Davant la misèria, la única alternativa és la de llançar-se contra els altres a
través de l’insult, la burla, el rumor i l’atac constants…
Contra això, el públic ha de riure. Així al menys ho planteja la direcció d’Ivan Morales, que posa l’accent de l’obra
en l’histrionisme de l’Oriol Pla. El
ragazzo va demostrar com de brillant
era en la gestualitat a Be Good Is,
però les obres de text no s’haurien de defensar amb la mateixa tècnica. Al costat
del constant moviment, les piruetes i la veu exageradament forçada, que el teòricament
protagonista Mick –Pol López– hagi
de desenterrar del cementiri el cadàver de la seva dona casi sembla anecdòtic. En
aquest context, la interpretació de López queda en correcta la major part del temps, sense brillar des del
minut zero com sí que ho feia en muntatges com El curiós incident del gos a mitjanit, Filla del seu pare o Hamlet.
La immersiva escenografia creada per en Marc Salicrú de seguida ens transporta al verd del paisatge típicament
irlandès. També la música, capitanejada pel conegut tema I’m Shipping Up To Boston de Dropkick
Murphys ens situa instantàniament a la Irlanda més rockera i rebel. Morales
utilitza tots els elements que té per impactar a l’espectador, per sorprendre’l
i crear bones fotografies. No obstant, en aquest sac d’estratègies hi ha
inclosos l’humor macabra i les imatges desagradables, amb un punt molt
Tarantino. Un tipus de recursos políticament incorrectes no aptes per
aprensius.
CRÍTIQUES RELACIONADES / La calavera de Connemara
TÍTOL CRÍTiCA: Dansa macabra
PER: Francesc Massip

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Live souls more putrid than dead bodies
PER: Alx Phillips

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Dos actors inmensos que valen tota una obra
PER: Pep Barbany

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: SUSPENS i HUMOR NEGRE
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un dificil (i exitós) exercici de funambulisme escènic
PER: Marc Sabater

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: La vida es lo que pasa entre trago y trago
PER: Elisa Díez

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Barreja de trhiller i comèdia esbojarrada que se’n riu del mort i de qui el desenterra
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Maleir els ossos sobre una pista de prat verd
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Brillant versió del brutalisme teatral britànic
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Fuita del teatre de la trinxera amb l’escut de l’humor però oblidant la tensió dramàtica
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7