CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
Dansa macabra
Publicat el: 27 de setembre de 2018
CRÍTiCA: La calavera de Connemara
McDonagh ens té acostumats a uns textos un pèl truculents, amb uns personatges d’àrid esperit forjats en els alcohols de tradició irlandesa de la més alta graduació: la fe catòlica en la seva versió més encubada i obsessiva, i el poitín, el destil·lat europeu més anorreador. Són textos que reflecteixen una Irlanda atàvica, rosegada per la rigidesa religiosa i estovada per la beguda, per on transiten personatges descentrats, que maceren ambicions i impulsos singulars, llargament cobejats, que un dia esclaten en un deliri flamejant, per tornar-se a condormir en la sòpita quotidianitat. Amb tots aquests ingredients feinegen els quatre intèrprets que sota la batuta d’Iván Morales construeixen una posada en escena trepidant de “La calavera de Connemara”. Pol López i Ferran Vilajosana interpreten gairebé tota l’obra en el registre d’embriacs compulsius que potser ens fa perdre alguna paraula, però que ofereix una veritat incontestable als personatges, i, sobretot, una força tel·lúrica que s’ho emporta tot, partcularment amb l’escena de l’orgia macabra al cementiri, una alternativa menys asèptica que la incineració, car exigeix l’acció directa en la polvorització dels nostres cadàvers. L’obra està esquitxada d’humor, amb rèpliques espaterrants, i l’escenografia central és un tapís de verd -herba del prat i de la granja- que impulsa l’energia de manera efectiva i impactant.
CRÍTIQUES RELACIONADES / La calavera de Connemara
TÍTOL CRÍTiCA: Live souls more putrid than dead bodies
PER: Alx Phillips

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Dos actors inmensos que valen tota una obra
PER: Pep Barbany

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: SUSPENS i HUMOR NEGRE
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un dificil (i exitós) exercici de funambulisme escènic
PER: Marc Sabater

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: La vida es lo que pasa entre trago y trago
PER: Elisa Díez

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Hem de riure?
PER: Alba Cuenca Sánchez

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Barreja de trhiller i comèdia esbojarrada que se’n riu del mort i de qui el desenterra
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Maleir els ossos sobre una pista de prat verd
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Brillant versió del brutalisme teatral britànic
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Fuita del teatre de la trinxera amb l’escut de l’humor però oblidant la tensió dramàtica
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7