• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • La calavera de Connemara
  • /
  • Dansa macabra
CRÍTIQUES
imagen
Francesc Massip
PER: Francesc Massip

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Dansa macabra

Publicat el: 27 de setembre de 2018

CRÍTiCA: La calavera de Connemara

McDonagh ens té acostumats a uns textos un pèl truculents, amb uns personatges d’àrid esperit forjats en els alcohols de tradició irlandesa de la més alta graduació: la fe catòlica en la seva versió més encubada i obsessiva, i el poitín, el destil·lat europeu més anorreador. Són textos que reflecteixen una Irlanda atàvica, rosegada per la rigidesa religiosa i estovada per la beguda, per on transiten personatges descentrats, que maceren ambicions i impulsos singulars, llargament cobejats, que un dia esclaten en un deliri flamejant, per tornar-se a condormir en la sòpita quotidianitat. Amb tots aquests ingredients feinegen els quatre intèrprets que sota la batuta d’Iván Morales construeixen una posada en escena trepidant de “La calavera de Connemara”. Pol López i Ferran Vilajosana interpreten gairebé tota l’obra en el registre d’embriacs compulsius que potser ens fa perdre alguna paraula, però que ofereix una veritat incontestable als personatges, i, sobretot, una força tel·lúrica que s’ho emporta tot, partcularment amb l’escena de l’orgia macabra al cementiri, una alternativa menys asèptica que la incineració, car exigeix l’acció directa en la polvorització dels nostres cadàvers. L’obra està esquitxada d’humor, amb rèpliques espaterrants, i l’escenografia central és un tapís de verd -herba del prat i de la granja- que impulsa l’energia de manera efectiva i impactant.

CRÍTIQUES RELACIONADES / La calavera de Connemara

TÍTOL CRÍTiCA: Live souls more putrid than dead bodies

PER: Alx Phillips
Alx Phillips
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Dos actors inmensos que valen tota una obra

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: SUSPENS i HUMOR NEGRE

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un dificil (i exitós) exercici de funambulisme escènic

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La vida es lo que pasa entre trago y trago

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Hem de riure?

PER: Alba Cuenca Sánchez
Img 0794 Copia
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Barreja de trhiller i comèdia esbojarrada que se’n riu del mort i de qui el desenterra

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: En companya de McDonagh, Morales, Pla i López, desenterrar cadàvers es pot convertir en una festa tan lúdica com dramàtica

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Maleir els ossos sobre una pista de prat verd

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Brillant versió del brutalisme teatral britànic

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Fuita del teatre de la trinxera amb l’escut de l’humor però oblidant la tensió dramàtica

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat