• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • La calavera de Connemara
  • /
  • Fuita del teatre de la trinxera amb l’escut de l’humor però oblidant la tensió dramàtica
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Fuita del teatre de la trinxera amb l’escut de l’humor però oblidant la tensió dramàtica

Publicat el: 25 de setembre de 2017

CRÍTiCA: La calavera de Connemara

Martin McDonagh dona veu a un particular desenterramorts i li posa un company de pega. Podrien ser el díptic dels enterramorts de Hamlet que extreuen la calavera de Yorick. L’autor, però, els dota de més plecs. Per començar, la seva feina és alliberar el cementiri dels esquelets que ja fa set anys que es podreixen a terra. Ningú sap (ni es pregunta oficialment) què fan dels esquelets. Mick Dow (Pol Lopez) és el titular d’aquesta feina ingrata que topa amb la peripècia d’haver de desenterrar el cos de la seva dona, morta, oficialment, en accident de cotxe. Martin Hanlon (Oriol Pla) és un jove desvagat i tan milhomes com poruc que l’haurà d’ajudar. L’obra vista, uns dies abans de l’estrena, planteja una topada perillosa entre els dos desenterramorts perquè l’excentricitat del jove aclapara la desolació de l’adult. 

McDonagh ha escrit uns personatges amb profunditat, dramàtics, que arrosseguen ombres i mentides i procuren sobreviure. La calavera… forma part d’una trilogia amb La reina de la bellesa de Leenane (Villarroel, 1998) i Lonesome west (Versus, 2012). Certament, hi ha el to nostàlgic d’un poblet perdut amb unes vides d’entranyables perdedors entre Maryjohnny (Marta Millà) i Mick (Pol López), però explotar massa el punt excèntric de Full monty fa un trist favor a poder escoltar el ressò dolorós que es projecta des del fons del sot.

Si l’any passat, Focus va convidar que Martí Torras amb Denise Duncan tinguessin una oportunitat al Romea amb La taverna dels bufons, ara és el torn d’Iván Morales a la Villarroel. Directors i dramaturgs afronten un treball pensant amb un públic molt més ampli, i amb un repartiment més que contrastat. Morales es mou molt bé en el teatre de trinxera, que fixa mirades entre nostàlgiques (Sé de un lugar) a inconformistes (Jo mai) o bé que aboquen l’esperança dels joves a l’abisme (Wasted). afirma que sem`re ha volgut persuadir el públic però ara, potser amb l’angúnia d’una platea amb molts seients i llarg calendari ha volgut estirar massa el clown. Segurament, a mida quie avanci la temporada anirà equilibrant-se, torbant espai pèrquè la part més tènebrosaa de la peça trobi el seu racó, sense que l’excentricitat còmica (que és molt efectiva, certament) se’l mengi.

CRÍTIQUES RELACIONADES / La calavera de Connemara

TÍTOL CRÍTiCA: Dansa macabra

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Live souls more putrid than dead bodies

PER: Alx Phillips
Alx Phillips
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Dos actors inmensos que valen tota una obra

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: SUSPENS i HUMOR NEGRE

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un dificil (i exitós) exercici de funambulisme escènic

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La vida es lo que pasa entre trago y trago

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Hem de riure?

PER: Alba Cuenca Sánchez
Img 0794 Copia
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Barreja de trhiller i comèdia esbojarrada que se’n riu del mort i de qui el desenterra

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: En companya de McDonagh, Morales, Pla i López, desenterrar cadàvers es pot convertir en una festa tan lúdica com dramàtica

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Maleir els ossos sobre una pista de prat verd

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Brillant versió del brutalisme teatral britànic

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat