• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Fairfly
  • /
  • Comèdia, reflexió i talent a cullerades
CRÍTIQUES
Fairfly05 C Anna Fabrega
Teresa Ferré
PER: Teresa Ferré

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Comèdia, reflexió i talent a cullerades

Publicat el: 2 de juny de 2018

CRÍTiCA: Fairfly

La Villarroel ha acollit, amb molt bon criteri, l’alenada de “Fairfly” i, vista la cosa, aquest text pot ser la dramatúrgia sobre el món laboral actual de la mateixa manera que ho fou “El Mètode Grönholm” de Jordi Galceran (‘2003). Igual és una exageració, perquè les persones que escrivim crítica tampoc som oracles, o com a mínim servidora. El que vull dir és que poca broma amb aquesta dramatúrgia de Joan Yago, un text ben construït de principi a fi que ens submergeix en la febre de l’emprenedoria, aquesta plaga que tan bé s’ha explotat en els darrers temps de crisi. 

Yago escriu una comèdia molt ben documentada, tant des d’un punt de vista com pot ser el lèxic a base d’anglicismes sobre la fórmula de l’èxit, element més de forma i superficial que tothom reconeixerà, com des d’un batec més profund que ens remet a pensadors contemporanis com Byung-Chul Han, sí, aquell senyor coreà establert a Alemanya que ens ha dit a la cara que avui cada treballador s’explota a ell mateix. El dramaturg  ens serveix tot aquest material a cullerades de quotidianitat, empatia amb els protagonistes, humor i un control del temps d’escenes invisibles que, en un obrir i tancar d’ulls ja s’ha fet el fosc. La clau és són quatre personatges ben definits, sense caure en el clixé, amb els quals el públic es pot sentir identificat.

Una taula, unes cadires i quatre companys, al voltant de la qual voldran canviar el món gràcies a una idea genial. Mínima escenografia per a un espectacle de ritme precís gràcies a la direcció d’Israel Solà que, sense les excel·lents interpretacions de Queralt Casasayas, Xavi Francés, Aitor Galisteo-Rocher i Vanessa Segura no volaria tan alt.”

“Fairfly” és un espectacle absolutament recomanable que, a més té la capacitat de provocar debat i reflexió en sortir del teatre. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Fairfly

TÍTOL CRÍTiCA: Emprenedoria, La Calòrica,…què pot sortir malament?

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’època de l’emprenedoria o de fer volar coloms

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El teatre pot canviar el món!

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Reflexiones a golpe de sonrisas

PER: Alba Cuenca Sánchez
Img 0794 Copia
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Què vols que dius que fas?

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La mosca de los huevos de oro

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Devastadora ucronia emprenedora

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un cercle virtuós

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un bon plat de farinetes

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una maravillosa terapia de risas

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un bon tip de riure amb una idea que ha de canviar el món

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat