• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Un tret al cap
  • /
  • Molts fronts amb una sola bala
CRÍTIQUES
imagen
Núria Cañamares
PER: Núria Cañamares

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Molts fronts amb una sola bala

Publicat el: 28 de juliol de 2017

CRÍTiCA: Un tret al cap

‘Un tret al cap’
dispara a molts fronts. A les relacions personals, a l’ètica professional
(sobretot li toca el rebre al periodisme), a l’instint de supervivència i
anhels aixafats en una societat tocada… Està carregada de reflexions que, si
bé interessants, són tòpiques i queden a la superfície. Hi afloren també mitges
lliçons apreses per les protagonistes a base dels cops que els ha donat –i
encara els dóna– la vida en el si d’una moral que cau com una llosa sobre la
dramatúrgia.

La trama consisteix
en una història triangular entre dues germanes força distanciades (Emma
Vilarasau i Imma Colomer) –una de les quals (Emma Vilarasau) és una veterana periodista
que acaba de ser acomiadada del diari– i una jove plena d’ambició (Mar Ulldemolins)
que ha deixat la feina perquè no la suportava més i vol denunciar les males
pràctiques de l’ex-empresa a través dels mitjans.

Com es veurà, es
necessiten les unes a les altres per sortir del malestar en què es troben. I és
aquí, precisament, en els seus camins personals i lligams establerts, on hi ha
la llum de l’espectacle. El sarcasme agut de les germanes, la impertinència de la
jove, la gata Muriel que ja forma part del mobiliari de la casa o la pitjor de
les notícies… doten d’ànima l’argument, traslladant la crítica de la censura pública
a l’esfera més íntima.

Malgrat el
sotrac en la dramatúrgia i una posada en escena amb un ús discutible del
flashback i projeccions, l’interès de la història (amb els
seus girs), el text àgil i la brillant interpretació de les actrius sostenen
una obra entretinguda i actual que convida al debat.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Un tret al cap

TÍTOL CRÍTiCA: Dones atrapades, paraules embussades

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El batec de la comunicació, des de la intimitat familiar

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Es queda en el titular

PER: Alba Cuenca Sánchez
Img 0794 Copia
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Veritats i postveritats

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Diana segura

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Si plou poc, és la sequera; si plou massa, és la catàstrofe

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Punyetera professió!

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un text brillant amb una Imma Colomer memorable

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat