CRÍTIQUES

VALORACIÓ
6
Dones atrapades, paraules embussades
Publicat el: 29 de setembre de 2017
CRÍTiCA: Un tret al cap
Sempre ve de gust endinsar-se de nou en el món teatral de Pau Miró, magnífic creador d’històries i sobretot de personatges. Després de mostrar-nos l’asfíxia moral de la Barcelona de la postguerra a la fantàstica Victòria, amb Un tret al cap (a la Sala Beckett) continua allunyant-se dels personatges i històries del seu estimat Raval.
Tot i que d’entrada l’arrencada argumental d’Un tret al cap promet, en plantejar temes tan interessants com la mercantilització i amoralitat de mons com el periodisme o la indústria alimentària, el cert és que ben aviat descobrim que aquí el que de debò interessa a l’autor són els personatges, tres dones que es creuen en tres moments clau de les seves vides.
Oblideu-vos doncs d’etiquetes com thriller periodístic per explicar-vos de què va Un tret al cap. I és que malgrat l’interès de les qüestions plantejades, el cert és que Pau Miró, no sabem si de manera volguda o no, acaba portant les diferents històries al terreny que domina, el de les persones i les emocions, deixant de banda el desenvolupament de les trames periodístiques, i fins i tot convertint-les en simples girs de guió molt poc creïbles.
El muntatge, però, s’aguanta i manté l’interès de l’espectador fins al final precisament perquè s’apropa a la història d’aquestes tres dones interpretades per tres magnífiques actrius. Mar Ulldemolins borda un cop més un personatge fràgil, al que el seu aspecte aporta el punt just de joventut i aparent timidesa. La segona participació d’Emma Vilarasau en un projecte de Pau Miró torna a mostrar-nos la millor versió d’aquesta gran actriu, amb un personatge de fort caràcter a qui atorga el punt just de contenció. Però qui s’emporta més elogis és una gran Imma Colomer: cadascuna de les seves intervencions eclipsa les seves companyes i la humanitat que transmet acaba sent la gran protagonista. No és el millor Pau Miró, però demostra un cop més el seu talent per a l’escriptura i la direcció teatral. Quines ganes de veure la seva propera proposta!
CRÍTIQUES RELACIONADES / Un tret al cap
TÍTOL CRÍTiCA: El batec de la comunicació, des de la intimitat familiar
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Molts fronts amb una sola bala
PER: Núria Cañamares

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Es queda en el titular
PER: Alba Cuenca Sánchez

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Veritats i postveritats
PER: Núria Sàbat

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Diana segura
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Si plou poc, és la sequera; si plou massa, és la catàstrofe
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Punyetera professió!
PER: Pep Vila

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Un text brillant amb una Imma Colomer memorable
PER: Elisa Díez

VALORACiÓ
9