• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Un tret al cap
  • /
  • Dones atrapades, paraules embussades
CRÍTIQUES
imagen
Pep Barbany
PER: Pep Barbany

VALORACIÓ

6

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Dones atrapades, paraules embussades

Publicat el: 29 de setembre de 2017

CRÍTiCA: Un tret al cap

Sempre ve de gust endinsar-se de nou en el món teatral de Pau Miró, magnífic creador d’històries i sobretot de personatges. Després de mostrar-nos l’asfíxia moral de la Barcelona de la postguerra a la fantàstica Victòria, amb Un tret al cap (a la Sala Beckett) continua allunyant-se dels personatges i històries del seu estimat Raval.

Tot i que d’entrada l’arrencada argumental d’Un tret al cap promet, en plantejar temes tan interessants com la mercantilització i amoralitat de mons com el periodisme o la indústria alimentària, el cert és que ben aviat descobrim que aquí el que de debò interessa a l’autor són els personatges, tres dones que es creuen en tres moments clau de les seves vides.

Oblideu-vos doncs d’etiquetes com thriller periodístic per explicar-vos de què va Un tret al cap. I és que malgrat l’interès de les qüestions plantejades, el cert és que Pau Miró, no sabem si de manera volguda o no, acaba portant les diferents històries al terreny que domina, el de les persones i les emocions, deixant de banda el desenvolupament de les trames periodístiques, i fins i tot convertint-les en simples girs de guió molt poc creïbles.

El muntatge, però, s’aguanta i manté l’interès de l’espectador fins al final precisament perquè s’apropa a la història d’aquestes tres dones interpretades per tres magnífiques actrius. Mar Ulldemolins borda un cop més un personatge fràgil, al que el seu aspecte aporta el punt just de joventut i aparent timidesa. La segona participació d’Emma Vilarasau en un projecte de Pau Miró torna a mostrar-nos la millor versió d’aquesta gran actriu, amb un personatge de fort caràcter a qui atorga el punt just de contenció. Però qui s’emporta més elogis és una gran Imma Colomer: cadascuna de les seves intervencions eclipsa les seves companyes i la humanitat que transmet acaba sent la gran protagonista. No és el millor Pau Miró, però demostra un cop més el seu talent per a l’escriptura i la direcció teatral. Quines ganes de veure la seva propera proposta!

CRÍTIQUES RELACIONADES / Un tret al cap

TÍTOL CRÍTiCA: El batec de la comunicació, des de la intimitat familiar

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Molts fronts amb una sola bala

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Es queda en el titular

PER: Alba Cuenca Sánchez
Img 0794 Copia
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Veritats i postveritats

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Diana segura

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Si plou poc, és la sequera; si plou massa, és la catàstrofe

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Punyetera professió!

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un text brillant amb una Imma Colomer memorable

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat