• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • L’art de la comèdia
  • /
  • Quan les coses no són sempre el que semblen
CRÍTIQUES
Art Comedia Alta 0
María José Ragué
PER: María José Ragué

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Quan les coses no són sempre el que semblen

Publicat el: 15 de febrer de 2015

CRÍTiCA: L’art de la comèdia

Eduardo de Filippo va escriure aquesta obra als anys 60 del segle passat i va assenyalar la confluència de la veritat amb la mentida, de la realitat i el teatre, de la funció del teatre per desemmascarar la realitat. Tenim una espectacular escenografia que al començament de l’obra es munta, i al final es desmunta. És el missatge: estem en un teatre. Lluís Homar, també al començament i al final, ens parla de la relació Veritat/mentida en l’espectacle teatral. Tot és un joc. 

Entre les autoritats d’un poble que està patint les conseqüències d’un accident de tren, el cap d’una troupe de comediants a qui se’ls ha cremat la camioneta,  demana ajut (de fet només demana que el prefecte del lloc assisteixi a una representació perquè això els serveixi de promoció). A partir d’aquí s’establirà un joc de contrastos entre realitat i ficció. El prefecte tenia un seguit de visites oficials aquell dia però cada visita és tractada com si no fos real i es tractes d’algú de la troupe de comediants que fa un joc d’imitació per aconseguir beneficis de la comunitat. No ho sabrem gairebé mai però en tot cas, haurem d’esperar al final per acabar d’esbrinar les possibilitats del joc de la ficció sobre la realitat. Qui és qui? On és la veritat? 

No vull oblidar de fer esment de les interpretacions. Lluís Homar ens fascina, com sempre darrerament. Però també admirem a Andreu Benito, Quimet Pla, Joan Carreras, Victòria Pagès…i de fet, a tot un repartiment que juga a favor de l’èxit d’aquest espectacle.

CRÍTIQUES RELACIONADES / L’art de la comèdia

TÍTOL CRÍTiCA: Per gaudir del bon teatre

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La grandesa del teatre

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El teatre com a argument

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Teatre carregat de raons

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Grande De Filippo !

PER: Víctor Giralt
Víctor Giralt
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una alineació extraordinària

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un brillant joc d’equívocs

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una declaració d’amor al teatre

PER: Xavi Pardo
Xavi Pardo
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El arte de la comédia en el TNC: Una declaración de intenciones teatral.

PER: Enid Negrete
Enid Negrete
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un magnífic i necessari homenatge

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: l’art de la vida

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La caixa dels postissos d’Eduardo De Filippo i Lluís Homar

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La utilitat de la comèdia

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ara com sempre!

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lluís Homar demostra que la Sala Gran és com la cabina del vaixell dels germans Marx

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat