CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
Quan les coses no són sempre el que semblen
Publicat el: 15 de febrer de 2015
CRÍTiCA: L’art de la comèdia
Eduardo de Filippo va escriure aquesta obra als anys 60 del segle passat i va assenyalar la confluència de la veritat amb la mentida, de la realitat i el teatre, de la funció del teatre per desemmascarar la realitat. Tenim una espectacular escenografia que al començament de l’obra es munta, i al final es desmunta. És el missatge: estem en un teatre. Lluís Homar, també al començament i al final, ens parla de la relació Veritat/mentida en l’espectacle teatral. Tot és un joc.
Entre les autoritats d’un poble que està patint les conseqüències d’un accident de tren, el cap d’una troupe de comediants a qui se’ls ha cremat la camioneta, demana ajut (de fet només demana que el prefecte del lloc assisteixi a una representació perquè això els serveixi de promoció). A partir d’aquí s’establirà un joc de contrastos entre realitat i ficció. El prefecte tenia un seguit de visites oficials aquell dia però cada visita és tractada com si no fos real i es tractes d’algú de la troupe de comediants que fa un joc d’imitació per aconseguir beneficis de la comunitat. No ho sabrem gairebé mai però en tot cas, haurem d’esperar al final per acabar d’esbrinar les possibilitats del joc de la ficció sobre la realitat. Qui és qui? On és la veritat?
No vull oblidar de fer esment de les interpretacions. Lluís Homar ens fascina, com sempre darrerament. Però també admirem a Andreu Benito, Quimet Pla, Joan Carreras, Victòria Pagès…i de fet, a tot un repartiment que juga a favor de l’èxit d’aquest espectacle.
CRÍTIQUES RELACIONADES / L’art de la comèdia
TÍTOL CRÍTiCA: Per gaudir del bon teatre
PER: Núria Sàbat

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: La grandesa del teatre
PER: Teresa Bruna

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: El teatre com a argument
PER: Josep Maria Viaplana

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un Teatre carregat de raons
PER: Toni Polo

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Grande De Filippo !
PER: Víctor Giralt

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Una alineació extraordinària
PER: Marc Sabater

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Un brillant joc d’equívocs
PER: César López Rosell

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Una declaració d’amor al teatre
PER: Xavi Pardo

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: El arte de la comédia en el TNC: Una declaración de intenciones teatral.
PER: Enid Negrete

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Un magnífic i necessari homenatge
PER: Aída Pallarès

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: l’art de la vida
PER: Francesc Massip

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: La caixa dels postissos d’Eduardo De Filippo i Lluís Homar
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: La utilitat de la comèdia
PER: Christian Machio

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Ara com sempre!
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Lluís Homar demostra que la Sala Gran és com la cabina del vaixell dels germans Marx
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
9