• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • L’art de la comèdia
  • /
  • Per gaudir del bon teatre
CRÍTIQUES
Art Comedia Alta 0
Núria Sàbat
PER: Núria Sàbat

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Per gaudir del bon teatre

Publicat el: 17 de març de 2015

CRÍTiCA: L’art de la comèdia

Lluís Homar viu una esplèndida etapa artística. Ho confirmen tots i
cadascun dels seus darrers muntatges –recordem, a tall d’exemple: Terra de ningú i Terra Baixa–

i ho reafirma el magnífic muntatge que dirigeix i interpreta a la Sala
Gran del TNC. L’art de la comèdia,
del també gran Eduardo de Filippo, és una petita joia escènica que ens fa
reflexionar sobre la delicada salut de la nostra societat.

La trobada entre Oreste Campese (Lluís Homar) i el vanitós prefecte De
Caro (Joan Carreras) –a qui el comediant demana un petit favor després que un
incendi cremés la seva carpa i desnonés la modesta companyia–, li permet envestir,
dins la mateixa faula, tot allò que el (i ens) neguiteja: la injustícia social,
l’ambició i la corrupció polítiques, la incomprensió i la irresponsabilitat
generals… tot establint un intel·ligent i divertit joc teatral en què, tal
com pertoca, la mentida més grossa amaga sempre la veritat més gran.

Des de la nuesa escènica que reclama la complicitat d’un espectador que
De Filippo vol i considera una part activa d’aquest joc de miralls, i feliçment
confabulat amb Xavier Albertí, responsable de la traducció, Lluís Homar i la
seva “troupe” (Joan Carreras, Andreu Benito, Roger Casamajor, Mar Ulldemolins,
Lluís Villanueva, etc.) formen un equip sensacional al qual devem dues hores de
bon, boníssim, teatre.

CRÍTIQUES RELACIONADES / L’art de la comèdia

TÍTOL CRÍTiCA: La grandesa del teatre

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El teatre com a argument

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Teatre carregat de raons

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Grande De Filippo !

PER: Víctor Giralt
Víctor Giralt
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una alineació extraordinària

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un brillant joc d’equívocs

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una declaració d’amor al teatre

PER: Xavi Pardo
Xavi Pardo
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El arte de la comédia en el TNC: Una declaración de intenciones teatral.

PER: Enid Negrete
Enid Negrete
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un magnífic i necessari homenatge

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Quan les coses no són sempre el que semblen

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: l’art de la vida

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La caixa dels postissos d’Eduardo De Filippo i Lluís Homar

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La utilitat de la comèdia

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ara com sempre!

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lluís Homar demostra que la Sala Gran és com la cabina del vaixell dels germans Marx

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat