• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Infàmia
  • /
  • Exercici teatral íntim que no aspira a remoure amb la mateixa intensitat que les altres peces de Pere Riera
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Exercici teatral íntim que no aspira a remoure amb la mateixa intensitat que les altres peces de Pere Riera

Publicat el: 20 de febrer de 2016

CRÍTiCA: Infàmia

Torna Pere Riera. Però ho fa amb una
peça petita, de circumstància. Que, a diferència de la seva
solvent però breu producció, no qüestiona pilars com ara la
família i l’honor. Fem-ne un repàs: Lluny de Nuuk (TNC, 2010) va ser un debut espectacular que semblava estar escrit per un autor molt més madur que aquest jove nascut el 1974. Va seguir sorprenent Barcelona (TNC, 2013), novament amb una profunditat sobre l’amistat de dues noies enmig de la guerra. El text que presentaria al Torneig de dramatúrgia del Temporada Alta el convertiria en espectacle i l’estrenaria posteriorment a Barcelona: Red pontiac (Poliorama, 2014) novament presentava dues dones que es coneixien al parc i que tenien una visió ben antagònica sobre la cura dels fiills. una comèdia àcida. Riera va començar a treballar amb Emma Vilarasau a Desclassificats (Villarroel, 2011) on abordava un thriller polític.
 Infàmia és, probablement, l’obra més íntima que sigui un mirall en el que identificar-se: queda massa llunyà de l’espectador la peripècia actoral. Ara, això sí, és un privilegi veure com creix aquest Hamlet
a la sala d’assaig de l’actriu retirada. 

El gir final és una
bona idea però que no descobreix gaire res més que l’agilitat del
dramaturg i director. Bon treball actoral d’un sempre solvent Jordi
Boixaderas, una recuperada Emma Vilarasau i un duel bonic d’Anna
Moliner i Francesc Ferrer. Té vida i, probablement és unn format molt adequat per a fer una llarga gira arreu de Catalunya.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Infàmia

TÍTOL CRÍTiCA: Actuar de veritat

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una cruel lliçcó de teatre

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una aguda mirada al món del teatre

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Per què existeix el teatre?

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un gran paper per connectar amb el gran públic

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: UNA LLIÇÓ DE BON TEATRE

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: atrapats al mirall

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Entre l’eufòria del desig i la frustració de la realitat

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat