CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Actuar de veritat
Publicat el: 20 de febrer de 2016
CRÍTiCA: Infàmia
De la mateixa manera que la majoria de directors i dramaturgs en algun moment (o diversos moments de la seva carrera) intenten acostar-se als clàssics
(llegiu majoritàriament Shakespeare), també és cert que després d’anys de creació molt intensa, amb estrenes que se succeeixen un rere l’altre, apareix la
necessitat endogàmica de parlar del que es viu tots els dies: el teatre. L’ofici, els secrets, les meravelles i misèries de la professió i els seus
protagonistes, acaben servint com a excusa per mirar-se a un mateix i al mateix temps es converteixen en un mirall de l’ànima humana.
Aquest exercici introspectiu pot ser més o menys ambiciós o profund, o convertir-se en simple entreteniment, que no és poc. Enmig d’aquests dos extrems
sembla situar-infàmia, l’última proposta de Pere Riera després de l’èxit de Barcelona torna a proposar una funció més íntima, una mirada aparentment més
acotada que es fixa en uns pocs personatges que es troben en moments clau de les seves vides.
En ser una mirada està tan centrada en el món del teatre, a més d’un li pot sorgir el dubte de si és una obra dirigida només als del gremi o als molt
teatrers. Res a témer. Si alguna cosa ha demostrat Pere Riera és la seva habilitat per embastar històries tan interessants com equilibrades, capaces
d’acontentar a tot tipus de públics i també als crítics més exigents.
Llegir la crítica sencera a Notodo (castellà)
CRÍTIQUES RELACIONADES / Infàmia
TÍTOL CRÍTiCA: Exercici teatral íntim que no aspira a remoure amb la mateixa intensitat que les altres peces de Pere Riera
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Una cruel lliçcó de teatre
PER: Toni Polo

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Una aguda mirada al món del teatre
PER: César López Rosell

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Per què existeix el teatre?
PER: Marc Sabater

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Un gran paper per connectar amb el gran públic
PER: Christian Machio

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: UNA LLIÇÓ DE BON TEATRE
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: atrapats al mirall
PER: Francesc Massip

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Entre l’eufòria del desig i la frustració de la realitat
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
10