• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Vells temps
  • /
  • Sergi Belbel conta les pauses de Pinter amb passes en un escenari d’andana de tren
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Sergi Belbel conta les pauses de Pinter amb passes en un escenari d’andana de tren

Publicat el: 10 de juliol de 2014

CRÍTiCA: Vells temps

Pinter torna a Barcelona aquesta temporada. Ara, de bracet de Sergi Belbel, que encar amai l’havia abordat. El director cuida cada gest i mirada. És una peça per mirar-se-la d’aprop. Mirant com desbrossen aquella relació de triangular amb el temps. No cal mirar a qui parla. N’hi ha prou amb mirar a qui escolta. Perquè igual que la pausa (ewl que no és diu) genera informació, també la reacció del que escolta aporta plecs als personatges. De fet, és una possibilitat similar a la d’El crèdit (en què l’acció passa en un giratori) qiue també ha dirigit Belbel aquesta temporada.

El treball de tots tres actors és acurada i suggerent. Divertida, quan repassen els moments d’esbarjo juvenil de les dues secretàries o quan canten els temes de l’època desafinant (Blue moon… ); Tendre, quan recorden com es van conèixer Kate i Deeley; Fosc, quan es repeteix l’escena del company plorant i s’intueix una escena violenta que deu rossegar en alguna consciència. Bon treball, text que permet viatjar. I espai coherent amb la prpsta. Perquè Belbel situa els personatges en un escenari que recorda una andana de metro (llarga i elevada) i que permet aixecar la tensió quan a la pausa se li sumen els llargs desplaçaments. Sembla que tot hagi d’esclatar. Teatre intens. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Vells temps

TÍTOL CRÍTiCA: Món interior

PER: Joaquim Armengol
Joaquim Armengol
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Inevitable joc d’hipòtesis

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Pinter molt pinterià i ple d’interès

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Harold Pinter en estat pur

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La boirina del passat

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Brillant e inquietant Pinter

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Pinter encotillat

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Pinter maliciós

PER: Víctor Giralt
Víctor Giralt
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Pinter lucha contra la escenografía

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sergi Belbel ha aconseguit interpretar la difícil partitura pinteriana

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat