CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Pinter maliciós
Publicat el: 7 de juliol de 2014
CRÍTiCA: Vells temps
Fer
una breu immersió prèvia a l’univers de Harold Pinter sembla assenyat abans de
veure ‘Vells temps’. En una casa de la costa britànica, un matrimoni madur
(Anne, Deeley) espera la visita d’una vella amiga (Kate) de l’ Anne. Han passat
20 anys des que gaudien, plegades, del ‘swinding London’. La trobada serveix per
rememorar vells temps, però aviat apareixen fantasmes: un més que evident
triangle…i alguns episodis tèrbols. Diàlegs trencats, inconnexes, silencis
llargs…tot fa lliscar l’acció dramàtica cap a una certa atmosfera intrigant i
de permanent dubte sobre el passat. No rememorem els records, els reinventem i
falsegem, deia Pinter.
Les conclusions sobre l’obra han estat són moltes.
Segons una, tot és un diàleg interior d’Anne en un intent de recobrar els dos
sers estimats, a qui ella mateixa hauria matat en veure perillar el seu
matrimoni . No entrarem en elucubracions, sobretot perquè Pinter, ni assumia ni
negava cap lectura externa.
Belbel
dirigeix amb elegància. Les interpretacions són d’escola anglesa, contingudes,
mesurades, necessàriament distants per provocar en l’espectador cert
estranyament evanescent. Els contrapunts humorístics, mai excessius, no
difuminen el clima de misteri. L’espai escènic de Max Glaenzel, irrealment
realista, esdevé, il·luminat per Kiko Planas, inquietant.
Tot
rodó… si un entra en el joc de Pinter. Altrament, una broma gratuïta sobre un
afer de banyes servida per uns personatges alienats que no són capaços de
mantenir una conversa coherent durant més de cinc minuts.
Tu tries. It’s up to you
CRÍTIQUES RELACIONADES / Vells temps
TÍTOL CRÍTiCA: Món interior
PER: Joaquim Armengol

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Inevitable joc d’hipòtesis
PER: Núria Cañamares

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Un Pinter molt pinterià i ple d’interès
PER: María José Ragué

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Harold Pinter en estat pur
PER: Toni Polo

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: La boirina del passat
PER: Núria Sàbat

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Brillant e inquietant Pinter
PER: César López Rosell

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Sergi Belbel conta les pauses de Pinter amb passes en un escenari d’andana de tren
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Pinter encotillat
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Pinter lucha contra la escenografía
PER: Elisa Díez

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Sergi Belbel ha aconseguit interpretar la difícil partitura pinteriana
PER: Aída Pallarès

VALORACiÓ
8