• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Vells temps
  • /
  • Món interior
CRÍTIQUES
imagen
Joaquim Armengol
PER: Joaquim Armengol

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Món interior

Publicat el: 28 de desembre de 2014

CRÍTiCA: Vells temps

“Hi ha coses que
recordes encara que pugui ser que no hagin passat mai. Hi ha coses que jo
recordo que potser no m’han passat mai, però, quan les recordo, llavors passen
de debò.” Hi ha frases dites que impregnen de permanent interès una funció
teatral. Vells temps.

Podem estar segurs
de res? No, no podem estar segurs de res. Tot pot ser que sí o pot ser que no.
El fet és que és molt difícil definir què va passar en qualsevol moment en un
passat, un fet puntual, una trobada, una conversa, una nit, una relació sexual,
una pel·lícula… I naturalment fem memòria, però la memòria acaba essent una
ficció que es torna un rèdit real inqüestionable. Han passat les coses que diem
en realitat? L’efecte, el resultat d’imaginar, un cop imaginem res concret, és
que allò aparent es torna tan veritat com la mateixa realitat. Perquè imaginar
és recrear el temps de forma intensa en el present, de tal manera que les coses,
hagin passat o no hagin passat, tornen vives davant dels nostres ulls. La
veritat de la mentida? La veritat de la fantasia? I això és el que li passa a
l’espectador, és el que passa de forma meravellosa a Vells temps, quan l’Anna
visita, vint anys després, a l’enigmàtica Kate,
amiga de joventut i esposa ara de l’imprevisible Deeley. Pinter desencaixa la vida interior d’un parella xopant l’espai
escènic d’una atmosfera amenaçant i ambigua. Tinta negra damunt l’esperit blanc
burgès. I malgrat en Belbel prioritzi un cert esteticisme encarcarat,
l’esplèndida interpretació de Míriam Alamany (Kate) i de Carles Martínez
(Deeley) fan estar l’espectador al caire d’un fondeig íntim i penetrant.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Vells temps

TÍTOL CRÍTiCA: Inevitable joc d’hipòtesis

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Pinter molt pinterià i ple d’interès

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Harold Pinter en estat pur

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La boirina del passat

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Brillant e inquietant Pinter

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sergi Belbel conta les pauses de Pinter amb passes en un escenari d’andana de tren

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Pinter encotillat

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Pinter maliciós

PER: Víctor Giralt
Víctor Giralt
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Pinter lucha contra la escenografía

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sergi Belbel ha aconseguit interpretar la difícil partitura pinteriana

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat