• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • La rosa tatuada
  • /
  • Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
CRÍTIQUES
imagen
César López Rosell
PER: César López Rosell

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

Publicat el: 17 de desembre de 2013

CRÍTiCA: La rosa tatuada

Una gran actriu davant d’un repte majúscul : posar dempeus ‘ La rosa tatuada ‘ de Tennessee Williams , un text que no connecta massa amb l’espectador del segle XXI a qui la directora Carlota Subirós ha sabut donar l’embolcall idoni , tot i la dificultat d’haver de omplir un escenari tan gran amb el de la Sala Gran del TNC. Clara Segura assumeix en aquestes circumstàncies l’obligada focalització del seu rol en l’univers de la casa giratòria amb teulada de zinc creada per Max Glaenzel que centra la posada en escena , i encara que des de la llunyania de les localitats es perden molts matisos de la seva interpretació compon una Serafina delle Rose de llibre. La seva interpretació del personatge de la vídua que s’aferra a la memòria del desaparegut marit en el tancat ambient de la comunitat siciliana d’una localitat pròxima a Nova Orleans és memorable i ens remet a les actuacions de recordades heroïnes del neorealisme italià .. L’interpretació creix en intensitat quan Serafina coneix a Alvaro Mangiacavallo ( Bruno Oro ) , descobreix la infidelitat del seu desaparegut marit i sent renéixer tota la sensualitat de la seva explosiva i voluptuosa personalitat. El record de la carnal interpretació d’Anna Magnani , per a la qual l’autor va escriure l’obra a Barcelona  i a qui l’actriu catalana té com a referent, planeja durant tota la funció. La dificultat que es planteja, en un àmbit deliberadament fosc fora de la casa , és la de la dispersió en què es mouen els bons secundaris d’aquest muntatge en el qual l’ambient de l’entorn té tant pes com el de la protagonista. Subirós ha estat fidel a l’obra de Williams i ha utilitzat intel · ligents recursos per donar carnadura al muntatge que manté l’interès de la trama fins al final . Els simbolismes de l’obra són presents en el relat i queden ben reflectits els prejudicis d’un entorn asfixiant. Recomanable

CRÍTIQUES RELACIONADES / La rosa tatuada

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense interpel·lar

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat