• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Desde Berlín [L.R.]
  • /
  • Un valent descens als inferns
CRÍTIQUES
imagen
Mireia Izard
PER: Mireia Izard

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un valent descens als inferns

Publicat el: 28 de setembre de 2014

CRÍTiCA: Desde Berlín [L.R.]

‘Desde Berlín. Tributo a Lou Reed’ agafa un dels discos més significatius del músic de Nova York, ‘Berlín’, i el tradueix en pell, suor i llàgrimes. Ara, ‘Caroline Says I’, ‘Lady day’ o ‘Sad song’ agafen tridimensionalitat en un escenari presidit per un gran llit que tant és un temple dedicat a la passió com una tomba. Els qui protagonitzen el descens als inferns són els actors Pablo Derqui i Nathalie Poza, les dues grans baules de l’espectacle, que ofereixen unes actuacions generoses i extremes. 

Derqui i Poza són Jim i Caroline, dos joves desesperats per sentir, per viure, però tan fets malbé que són incapaços d’estimar sense ferir. En escena es despullen físicament i emocionalment per fer arribar a l’espectador els moments més intensos i viscerals d’una relació amorosa marcada per les drogues, la violència i la falta de recursos econòmics. Tot i que ells s’espremen fins a l’extenuació, el text, escrit a sis mans per Juan Villoro, Juan Cavestany i Pau Miró no els acaba d’ajudar a transmetre el viatge emocional de les dues ànimes erràtiques a qui donen vida. El públic va d’escena en escena a batzegades, passant d’un moment àlgid a un altre, sense un fil narratiu i sentimental que, segurament, si el sabés, li faria encongir l’estómac.

Potser n’esperàvem massa, potser traspassar l’atmosfera d’un disc escoltat a la penombra a una sala teatral no és tan fàcil com es podria pensar, potser és que, de Lou Reed, només n’hi haurà un.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Desde Berlín [L.R.]

TÍTOL CRÍTiCA: Espectacle poètic. Espectacle audiovisual. Espectacle singular. Una declaració de principis de Borja Sitjà.

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Els desoladors carrers musicals de l’excepcional Berlin de Lou Reed inspiren aquest espectable imprescindible i commovedor

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La desesperança i el buit

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un aire dens i pesant però glaçat

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un necessari homenatge a Lou Reed

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un musical fosc que porta la carnalitat i el desconsol del disc “Berllín” de Lou Reed a escena, en un tribut al músic

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Desoladora poètica, conseqüència d’enamorar-se de Caroline

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tribut a Lou Reed

PER: Víctor Giralt
Víctor Giralt
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat