• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Desde Berlín [L.R.]
  • /
  • Un aire dens i pesant però glaçat
CRÍTIQUES
imagen
Iolanda G. Madariaga
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un aire dens i pesant però glaçat

Publicat el: 20 de setembre de 2014

CRÍTiCA: Desde Berlín [L.R.]

Dos bons actors,
un director intel·ligent, una dramatúrgia ben elaborada i una meravellosa
videocreació per retre homenatge a la figura de Lou Reed. L’àlbum
Berlin (1973) del que parteix aquest
“tribut”, és en ell mateix tota una història -formalment dramàtica-
d’una parella: Jim i Caroline. A través dels seus deu temes, es pot seguir la
història d’amor i autodestrucció dels seus protagonistes. Servir-la en imatges
és un exercici d’extrema dificultat i d’alt risc. Perquè, més enllà de la seva
temàtica,
Berlin és també un disc
musicalment dur, obscur i sense concessions. Lou Reed va posar nom de ciutat a
la història d’amor entre una prostituta i un proxeneta ambdós enganxats a tota
mena de drogues; va triar el nom d’una ciutat física i simbòlicament trencada,
supervivent en un món que li era hostil. Andrés Lima -a instància de Borja
Sitjà- ha acceptat el repte de donar forma concreta a una part important d’un
imaginari col·lectiu que depassa una generació. Caroline i Jim més que
passejar-se pel cantó fosc de la vida, hi viuen instal·lats. Estan construïts
amb els trets que afloren de
Berlin,
però, malgrat la tècnica emprada per construir-los, els dos personatges són tan
humans com complexos (o a l’inrevés). Aquí rau el millor de l’espectacle
estrenat al Romea: Nathalie Poza i Pablo Derqui es lliuren al seu personatge a
fons, sense reserves. Al seu voltant un espai sonor que juga amb el directe
dels actors, amb l’àlbum
Berlin, amb algun
tema molt més conegut de l’artista i amb música original creada per a
l’espectacle, l’artífex d’aquest prodigi és Jaume Manresa (als teclats del
dissolt
Antònia Font). I mentre
Caroline/Nathalie i Jim/Pablo s’envesteixen, es fereixen i dessagnen sobre
l’escenari, desfilen les imatges de la extraordinària videocreació de Miquel
Àngel Raió que res no explica però diu molt. Tot plegat basteix un espectacle
important programat en un espai gens adient: les dimensions, la ubicació
a la italiana de l’escenari i la imatge mateixa
(el
look) del teatre Romea no
afavoreixen gens l’espectacle.      

CRÍTIQUES RELACIONADES / Desde Berlín [L.R.]

TÍTOL CRÍTiCA: Espectacle poètic. Espectacle audiovisual. Espectacle singular. Una declaració de principis de Borja Sitjà.

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un valent descens als inferns

PER: Mireia Izard
Mireia Izard
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Els desoladors carrers musicals de l’excepcional Berlin de Lou Reed inspiren aquest espectable imprescindible i commovedor

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La desesperança i el buit

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un necessari homenatge a Lou Reed

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un musical fosc que porta la carnalitat i el desconsol del disc “Berllín” de Lou Reed a escena, en un tribut al músic

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Desoladora poètica, conseqüència d’enamorar-se de Caroline

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tribut a Lou Reed

PER: Víctor Giralt
Víctor Giralt
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat