• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Desde Berlín [L.R.]
  • /
  • Desoladora poètica, conseqüència d’enamorar-se de Caroline
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Desoladora poètica, conseqüència d’enamorar-se de Caroline

Publicat el: 18 de setembre de 2014

CRÍTiCA: Desde Berlín [L.R.]

Caroline és l’heroine? Podria ser-ho.  Les cançons de quatre minuts i mig deixen molts blancs perquè els dramaturgs construeixin, reafirmin unes trames o uns personatges. I també els propis fans de Lou Reed. El que no pot canviar és la sonoritat embrutida, que aboca uns carrerons de pixats, fred a les espatlles, i una finestra que no tanca ni obra del tot i no permet que es ventili la petita cambra de rellogat.  

Desde Berlín és una mirada valenta, arriscada a la música i l’univers de Lou Reed. Ho fa amb una mirada subjectiva, com totes ho són. Posant-lo a escena sense construir un biopic però intuint molts dels abussos per fer que la vida circulés per l’abisme. La droga, el sexe, el rock’n’roll i la tonada reiterativa no dóna gaire raons a l’optimisme. Hi ha el fulgor, l’estrebada lluminosa, però vindrà seguit d’un maldecap i d’una reflexió autodestructiva. A platea, si es comença celebrant amb riures els jocs eròtics i insinuants, va emmudint a mesura que la desolació i la violència van dominant la vida de dos éssers fràgils. Quan arriben a escena, de fet, ja circulen abocats a l’abisme. I sense conflicte, es produeix una certa fredor amb l’espectador: no hi ha identificació. Però l’empatia de Derqui, volent convidar Caroline al Paradise, amb un riure nerviós deixarà olorar una maldat que ja va deixar retratada (sense tant ensenyar les barres blanques a Roberto Zucco, 2013). Nathalie Poza ja arrenca molt encesa, desesperada. Però es pot fer més comprensible quan s’entén les cooordenades amb què han vestit el seu personatge desolat. Molta exuberància, psicodèlia, móns que es fonen com un terrós de sucre i deixa un regust amarg i una fiblada al cor. L’emoció arriba i ho fa per quedar-se.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Desde Berlín [L.R.]

TÍTOL CRÍTiCA: Espectacle poètic. Espectacle audiovisual. Espectacle singular. Una declaració de principis de Borja Sitjà.

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un valent descens als inferns

PER: Mireia Izard
Mireia Izard
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Els desoladors carrers musicals de l’excepcional Berlin de Lou Reed inspiren aquest espectable imprescindible i commovedor

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La desesperança i el buit

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un aire dens i pesant però glaçat

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un necessari homenatge a Lou Reed

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un musical fosc que porta la carnalitat i el desconsol del disc “Berllín” de Lou Reed a escena, en un tribut al músic

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tribut a Lou Reed

PER: Víctor Giralt
Víctor Giralt
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat