• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Dansa d’agost
  • /
  • setge a la vida
CRÍTIQUES
imagen
Francesc Massip
PER: Francesc Massip

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

setge a la vida

Publicat el: 19 de març de 2016

CRÍTiCA: Dansa d’agost

Espai central als baixos de la Biblioteca de Catalunya. Al mig, la cuina i sala d’estar i el jardí immediat d’aquesta olla a pressió que ha esdevingut la casa de les germanes Mundy que recrea Brian Friel. No són tres com Txèkhov, però traspuen la mateixa sensació d’aquest semblar que no passa res, fora del temps, mentre espunten secretes passions, amagades dèries, íntimes rebel·lions en un món rural, encara sotmès al ferri control catòlic, un ermàs de vida adobat de crueltat i hipocresia. Són cinc germanes, com les que pateixen la fèrula tirànica de la mare Bernarda Alba. La picada d’ullet a Lorca comença per l’època de l’acció: agost de 1936, quan el poeta andalús va ser vilment afusellat pel feixisme, un crim de lesa humanitat que, com tots els comesos pel franquisme, resta impune, com impunes resten tants pederastes de l’església irlandesa que amb una mà brandaven el penó d’una moral intransigent i amb l’altra sotmetien els infants a les seves perversions. La complicitat de Friel amb Lorca segueix amb la represa de conflictes similars: l’ofec vital que amara la casa, l’esclavatge al que diran i a les convencions, dues germanes enamorades del mateix home… Dansa d’agost atrapa en la seva enxubada trama gràcies al repòquer d’actrius que la protagonitzen, totes conciten una força tel·lúrica que arrossega l’espectador en el llarg recorregut de l’obra. Com si no passés res, però fent emergir la intensitat de les emocions, dels afanys i de les frustracions. Un treball molt recomanable.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Dansa d’agost

TÍTOL CRÍTiCA: Vitalitat encomanadissa

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ebries d’emoció

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El fet de viure

PER: Joaquim Armengol
Joaquim Armengol
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Temps de sega… o la Casa de Bernarda Mundy

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Emocions que a poc a poc, creixen i esclaten en el moment just

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Mujeres que bailan

PER: Enid Negrete
Enid Negrete
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Preciós miratge de personatges; te’ls enduries tots a casa

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Amb el compàs escrupolosament marcat

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat