• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • A mí no me escribió Tennesse Williams
  • /
  • Veritat colpidora sota el pont
CRÍTIQUES
imagen
Núria Cañamares
PER: Núria Cañamares

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Veritat colpidora sota el pont

Publicat el: 15 d'octubre de 2016

CRÍTiCA: A mí no me escribió Tennesse Williams

Sota el pont, entre vestits, sabates i
cartrons, hi ha algú que us espera. Algú que, esquinçat el cor, va perdre la
resta. Com en una insòlita sessió de psicoanàlisi, una dona sense sostre
s’esbravarà amb confiança guanyant-se tota la vostra comprensió. No us ho
explicarà tot –d’algunes coses no en serà capaç–, però després de compartir una
hora amb ella, la coneixereu tan bé que sentireu dins vostre la seva
desemparada solitud. Però no us envairà la tristor, també veureu com ha après a
conviure amb l’angoixa i, dins la dramàtica situació personal, és feliç.

Marc Rosich i Roberto G. Alonso han
construït un personatge excepcional que, burleta, assegura que si a ella no la
va escriure l’autor de les cèlebres ‘Un tramvia anomenat desig’ i ‘Gata sobre
la teulada de zinc calenta’ és només “perquè no la va conèixer”. Certament, el
seu perfil encaixaria amb les protagonistes de les obres del dramaturg
nord-americà, sovint soles i vulnerables, enfrontades a una realitat crua
imposada per una societat malalta i la presència dels homes.

Coqueta (no para de canviar-se de
vestit, amb els complements a joc, és clar), tendra i rabiosa alhora (quatre
tirs d’escopeta a la fira a canvi de la companyia d’un peluix l’ajuden a
foragitar la soledat), irònica, conscient
de la seva lúcida bogeria… és decadentment encisadora. Es fa seva la mítica
cançó “¿Qué hace una chica como tú en un sitio
como este? […] Mujer fatal,
siempre con problemas” i regala consells del cor i de vida
carregats de raó.

Alonso en gaudeix com un caramelet fet
a mida i l’interpreta amb gran autenticitat intercalant el teatre de text amb
la dansa, el gest i la performance (meravellosa
la pulcritud del moviment) i, també, la música, fonamental en l’espectacle. La
banda sonora de la seva existència la componen hits com l’esmentat de Burning/Loquillo y Trogloditas, “Je suis
malade” de Lara Fabian i “Tocata i fuga en re menor BWV 565” de Johann Sebastian Bach, però ella somnia amb posar-hi el toc de màgia
d’“Out of Africa” per volar ben lluny i trobar l’anhelada llibertat.

La posada en escena exigeix un espai no
convencional que, en la seva estrena a FiraTàrrega, va trobar el lloc idoni a
sota un pont i, dins la programació del Coincidències, va “obligar” els
organitzadors (l’ocasió s’ho valia!) a baixar dels terrats de Barcelona per
engolir el públic a la Nau Bostik, una antiga fàbrica de la Sagrera. La reconversió
de l’espai en un loft a la intempèrie
presidit per l’immens vestidor de mampares de cartró i un carro del súper
realça la versemblança de la proposta. “Aquí bajo el puente no se ve teatro,
no. Aquí todo es de verdad”. Té raó. I colpeix.

CRÍTIQUES RELACIONADES / A mí no me escribió Tennesse Williams

TÍTOL CRÍTiCA: Yo también quise ser Blanche Dubois

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Alonso i Rosich es posen a buscar màgia entre la sordidesa, seguint l’exemple de la Blanche Dubois

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Trencar l’etiqueta de coreògraf

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una diva sota un pont

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Gran teatre de mides petites

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lo que nunca fue

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La maravillosa historia de una muñeca rota

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lluentons sota d’un pont: retrat cruel dels personatges perdedrs de Tennesse Williams

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El glamour dels inferns

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat