• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • A mí no me escribió Tennesse Williams
  • /
  • Lluentons sota d’un pont: retrat cruel dels personatges perdedrs de Tennesse Williams
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Lluentons sota d’un pont: retrat cruel dels personatges perdedrs de Tennesse Williams

Publicat el: 10 de setembre de 2016

CRÍTiCA: A mí no me escribió Tennesse Williams

Si Blanche Dubois d’Un tramvia anomenat desig hagués sortit del pis de la seva germana Stella es trobaria en un espai similar que el personatge, que interpreta Roberto G. Alonso. Aquest coreògraf demostra la seva versatilitat com a actor mantenint un personatge, cuinat amb l’aire dels perdedors de Tennesse Williams. De fet, ella els admira. Els recita. Tot i que la desesperació i la violència d’Stanley agredeixi la fantasiosa Blanche (fins al punt de l’engany més fosc), el personatge protagonista d’aquest monòleg l’admira, l’enveja. No tothom és agredida per Marlon Brando. Ella ha estat, aparentment, una dona rica anada a menys, que ha cremat tot despés de perdre la dignitat, el company (un enginyer de camins, cruel paròdia) i la videoteca. Només s’ha endut els vestits, com faria Blanche. I s’està hores per vestir-se, per sentir-se prou segura de creuar la fira sense que ningú l’arrambi, l’amenaci. 

Roberto G. Alonso ja va signar un altre muntatge, Vergonya eterna (Ateneu Barcelonès, 2016) en què es descobria com a actor. Va ser en una peça en que feia de Guimerà llegint un discurs polèmic per emprar el català. El llegia, provocador, amb una notable ploma. De tots deuria ser conegut el seu amor pels homes tot i que la discreció evitaria parlar-ne. Ara, auqest home també vesteix de dona. Amb una bellesa bruta, i una provocació constant. És un personatge que li va a la mida i que, a més, balla commovent alguns cops i altres amb una descarada cerca sexual. És una gata que ha perdut el collar i pidola qui l’escolti i que li doni un pestit escalf per a un cos que es tem, ja perd la seva frescura. Molt bon treball que, potser, s’excedeix en allargar el final, quan el personatge i el conflicte ja fa estona que estan molt ben delimitats.

CRÍTIQUES RELACIONADES / A mí no me escribió Tennesse Williams

TÍTOL CRÍTiCA: Yo también quise ser Blanche Dubois

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Alonso i Rosich es posen a buscar màgia entre la sordidesa, seguint l’exemple de la Blanche Dubois

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Trencar l’etiqueta de coreògraf

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una diva sota un pont

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Gran teatre de mides petites

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Veritat colpidora sota el pont

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lo que nunca fue

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La maravillosa historia de una muñeca rota

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El glamour dels inferns

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat