CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Lluentons sota d’un pont: retrat cruel dels personatges perdedrs de Tennesse Williams
Publicat el: 10 de setembre de 2016
CRÍTiCA: A mí no me escribió Tennesse Williams
Si Blanche Dubois d’Un tramvia anomenat desig hagués sortit del pis de la seva germana Stella es trobaria en un espai similar que el personatge, que interpreta Roberto G. Alonso. Aquest coreògraf demostra la seva versatilitat com a actor mantenint un personatge, cuinat amb l’aire dels perdedors de Tennesse Williams. De fet, ella els admira. Els recita. Tot i que la desesperació i la violència d’Stanley agredeixi la fantasiosa Blanche (fins al punt de l’engany més fosc), el personatge protagonista d’aquest monòleg l’admira, l’enveja. No tothom és agredida per Marlon Brando. Ella ha estat, aparentment, una dona rica anada a menys, que ha cremat tot despés de perdre la dignitat, el company (un enginyer de camins, cruel paròdia) i la videoteca. Només s’ha endut els vestits, com faria Blanche. I s’està hores per vestir-se, per sentir-se prou segura de creuar la fira sense que ningú l’arrambi, l’amenaci.
Roberto G. Alonso ja va signar un altre muntatge, Vergonya eterna (Ateneu Barcelonès, 2016) en què es descobria com a actor. Va ser en una peça en que feia de Guimerà llegint un discurs polèmic per emprar el català. El llegia, provocador, amb una notable ploma. De tots deuria ser conegut el seu amor pels homes tot i que la discreció evitaria parlar-ne. Ara, auqest home també vesteix de dona. Amb una bellesa bruta, i una provocació constant. És un personatge que li va a la mida i que, a més, balla commovent alguns cops i altres amb una descarada cerca sexual. És una gata que ha perdut el collar i pidola qui l’escolti i que li doni un pestit escalf per a un cos que es tem, ja perd la seva frescura. Molt bon treball que, potser, s’excedeix en allargar el final, quan el personatge i el conflicte ja fa estona que estan molt ben delimitats.
CRÍTIQUES RELACIONADES / A mí no me escribió Tennesse Williams
TÍTOL CRÍTiCA: Yo también quise ser Blanche Dubois
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Alonso i Rosich es posen a buscar màgia entre la sordidesa, seguint l’exemple de la Blanche Dubois
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Trencar l’etiqueta de coreògraf
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Una diva sota un pont
PER: Toni Polo

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Gran teatre de mides petites
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Veritat colpidora sota el pont
PER: Núria Cañamares

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Lo que nunca fue
PER: Jordi Sora i Domenjó

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: La maravillosa historia de una muñeca rota
PER: Elisa Díez

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: El glamour dels inferns
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACiÓ
7