• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • A mí no me escribió Tennesse Williams
  • /
  • Una diva sota un pont
CRÍTIQUES
imagen
Img 20161123 171959
PER: Toni Polo

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Una diva sota un pont

Publicat el: 20 de març de 2018

CRÍTiCA: A mí no me escribió Tennesse Williams

Estem davant d’un monòleg
impossible d’etiquetar: teatre de text, dansa, performance, musical, playback…? Una
presumpta diva de la cançó caiguda en desgràcia explica i canta la seva
història des de sota un pont, on viu des que la van desnonar. 

El personatge és tot
tendresa, malenconia i passió i els referents són molts: des dels melodrames en
blanc i negre de Katharine Hepburn, Jane Wyman, Vivian Leigh que fascinen a
Roberto G. Alonso fins als personatges perdedors, lluitadors, íntegres de Tennesse Williams (“De una calada me habría fumado toda”, diu
l’artista en escena), per descomptat.

 “Qui diu que jo no
faig teatre polític?”, repeteix en escena la dona. De vegades el fet estètic es
menja el discurs, però sempre hi ha el punt de vista de l’autor. Diu Marc Rosich
que tota la frivolitat de l’obra té una punta d’ironia demolidora, dards molt
ben dirigits.

L’escenografia està
feta a partir de deixalles. Crea bellesa de les escombraries. Un carro de
supermercat, mil cartrons, una taula plegable, una caixa de nevera que fa de
paravent, llibres i revistes, tot vell. I vestits… fins a 21 canvis de
vestuari deixen Alonso “esgotada”.

El mateix passa amb
les cançons: se les dona una nova vida. Algunes peces són cançons que podríem
trobar en els pitjors cassets de les gasolineres, però convenientment tunejades
ens agraden. Tot molt trash. I, sobretot, són temes narratius
perquè ens situen: des de la veu aspra de Chavela Vargas fins a Loquillo
preguntant-se Qué hace una chica como tú en un sitio como este,
passant per Sara Montiel, per Bach o per Memòries d’Àfrica.

(…)

CRÍTIQUES RELACIONADES / A mí no me escribió Tennesse Williams

TÍTOL CRÍTiCA: Yo también quise ser Blanche Dubois

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Alonso i Rosich es posen a buscar màgia entre la sordidesa, seguint l’exemple de la Blanche Dubois

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Trencar l’etiqueta de coreògraf

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Gran teatre de mides petites

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Veritat colpidora sota el pont

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lo que nunca fue

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La maravillosa historia de una muñeca rota

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lluentons sota d’un pont: retrat cruel dels personatges perdedrs de Tennesse Williams

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El glamour dels inferns

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat