• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • A mí no me escribió Tennesse Williams
  • /
  • Gran teatre de mides petites
CRÍTIQUES
imagen
Iolanda G. Madariaga
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Gran teatre de mides petites

Publicat el: 13 de març de 2018

CRÍTiCA: A mí no me escribió Tennesse Williams

Més enllà de les
etiquetes que sovint fem servir per qualificar el teatre, A mí no me escribió Tennesse Williams és un magnífic espectacle: un
one-man-show que depassa el gènere
del monòleg per esdevenir una tragicomèdia d’alta volada. L’espectacle que va
triomfar a Fira Tàrrega 2016, s’instal·la ara a La Seca després d’una exitosa
gira. Roberto G. Alonso ha creat un personatge enorme prenent com a referents
les tristes heroïnes de feminitat histriònica de les obres de Williams. En
col·laboració amb Marc Rosich, aixeca un espectacle ple d’humor i de tendresa,
amb algunes notes de patetisme. La seva heroïna és una Blanche DuBois
atropellada pel tramvia que s’arrecera sota un pont a llepar-se les ferides. Malgrat
això, ens fa riure i somriure amb la seva particular manera d’encarar la difícil
situació que viu. Armada amb una escopeta de balins i un nodrit vestuari, la
protagonista desgrana la seva vida amb banda sonora inclosa. La anècdota
s’escora cap el melodrama, però Roberto G. Alonso dinamita d’entrada aquesta
possibilitat exercint de gran vedet, atansant-se al públic i fent-lo còmplice
del joc teatral. La protagonista s’exhibeix impúdica i coqueta. No obstant, el
seu deambular escènic -aparentment banal i capritxós- està subjecte a una
mesurada coreografia de la que Roberto G. Alonso n’és l’autor i el seu
excepcional intèrpret.

CRÍTIQUES RELACIONADES / A mí no me escribió Tennesse Williams

TÍTOL CRÍTiCA: Yo también quise ser Blanche Dubois

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Alonso i Rosich es posen a buscar màgia entre la sordidesa, seguint l’exemple de la Blanche Dubois

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Trencar l’etiqueta de coreògraf

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una diva sota un pont

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Veritat colpidora sota el pont

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lo que nunca fue

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La maravillosa historia de una muñeca rota

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lluentons sota d’un pont: retrat cruel dels personatges perdedrs de Tennesse Williams

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El glamour dels inferns

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat