• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • A mí no me escribió Tennesse Williams
  • /
  • El glamour dels inferns
CRÍTIQUES
imagen
Manuelperezimunoz2 756x756
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

El glamour dels inferns

Publicat el: 9 de setembre de 2016

CRÍTiCA: A mí no me escribió Tennesse Williams

Imaginem per un moment que la Blanche DuBois de Tennessee Williams en lloc d’acabar els seus dies tancada al manicomi termina instal·lada sota un pont, que tots els seus baguls plens de vestits acaben a la intempèrie, a mercè de la pols, del vent i les rates. Si ho hem aconseguit visualitzar ja tenim el punt de partida de l’obra que ens presenta el director i dramaturg Marc Rosich i l’intèrpret Roberto G. Alonso.

Partint d’un plantejament tan decadent, el personatge protagonista mirarà d’acostar el públic a un univers que s’aferra al romanticisme i al passat com a única oportunitat per sobreviure en la més baixa de les condicions socials. L’amfitriona regala música, ball, playbacks, un desplegament afectiu per conquerir el “toc de màgia” que no és res més que esperança. Des de la desmesura, els canvis de vestuari fins a la reiteració són la manera de mudar la pell d’una serp que vol escapar de si mateixa.

Entre el deliri i el somni, la bogeria es presenta com l’única sortida possible per un muntatge que agafa estructura de cabaret a l’indret menys glamurós possible. No obstant això, abans que puguem titllar-lo de superficial, la lucidesa del personatge fa acte de presència per recordar-nos, no sense sarcasme, que estem davant de teatre polític. La moda obliga, ja se sap.

CRÍTIQUES RELACIONADES / A mí no me escribió Tennesse Williams

TÍTOL CRÍTiCA: Yo también quise ser Blanche Dubois

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Alonso i Rosich es posen a buscar màgia entre la sordidesa, seguint l’exemple de la Blanche Dubois

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Trencar l’etiqueta de coreògraf

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una diva sota un pont

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Gran teatre de mides petites

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Veritat colpidora sota el pont

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lo que nunca fue

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La maravillosa historia de una muñeca rota

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lluentons sota d’un pont: retrat cruel dels personatges perdedrs de Tennesse Williams

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat