• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Othello. Les Antonietes
  • /
  • L’essència de Shakespeare 2.0
CRÍTIQUES
imagen
Img 20161123 171959
PER: Toni Polo

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

L’essència de Shakespeare 2.0

Publicat el: 19 de juny de 2018

CRÍTiCA: Othello. Les Antonietes

Les Antonietes espremen els clàssics amb
fidelitat i respecte al text; amb originalitat i empremta marca de la casa; amb
humor i amb denúnica. Ho van fer amb Stockmann
(l’Enemic del poble, d’Ibsen); amb Vània de Txèkhov; amb Molts soroll per no res de Shakespeare;
fins i tot amb els autors nord-americans del segle passat a El somni americà…. Capten tota la
essència de l’autor sense desvirtuar absolutament res, traslladant-la a l’actualitat.
Els resultats han estat adaptacions amb caràcter, molt reduïdes però sense
trair l’esperit original.

Ara ho han tornat a fer, amb Othello, l’obra de Shakespeare que, com
tots els clàssics, manté una vigència eterna. Una vigència que permet criticar
la societat actual a través d’un muntatge gairebé minimalista, modern i farcit
d’elements tecnològics com micròfons,
pantalles o connexions en directe que el director i dramaturg Oriol Tarrasón
ens demostra que són elements que encaixen a la perfecció en la trama shakespeareana.
Una trama plena de traïcions, mentides, abús de poder, violència masclista,
gelos, passió, racisme… Ens sona, tot plegat, oi? N’hi ha prou amb obrir els
diaris del dia per adonar-nos que el que critica Othello segueix copant
portades en ple segle XXI.

L’adaptació de l’obra, reduïda a tres
personatges (Othello, Iago i Desdèmona), manté tot el que cal. No hi sobra res
ni hi trobem a faltar res. Quan un surt del teatre amb ganes d’escopir al
menyspreable Iago, sentint una tendresa infinita cap a la innocent Desdèmona i
menyspreu cap al violent i manipulat Otel·lo vol dir que la cosa funciona.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Othello. Les Antonietes

TÍTOL CRÍTiCA: Desdemona on wheels, yet worryingly submissive

PER: Alx Phillips
Alx Phillips
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un tractat minimalista sobre la gelosia i la manipulació

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El moll de l’os de Shakespeare

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Magnífica i incisiva síntesi

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Les Fake News de Shakespeare

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: ¿Y si nos atrevemos (un poquito)?

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El virus de la gelosia

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Qui manipula i qui es deixa manipular?

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una altra adaptació shakesperiana…

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El verí de la gelosia

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat