• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Othello. Les Antonietes
  • /
  • Desdemona on wheels, yet worryingly submissive
CRÍTIQUES
imagen
Alx Phillips
PER: Alx Phillips

VALORACIÓ

5

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Desdemona on wheels, yet worryingly submissive

Publicat el: 3 de novembre de 2018

CRÍTiCA: Othello. Les Antonietes

Compared with Gabriel Chamé Buendia’s extraordinary comic version of the Shakespeare tragedy last season, aside from its brevity and the initial appearance of Desdemona on roller skates, there was little to recommend Les Antonietes’ serious and straightforward reading of Othello. It, despite the claims on the promotional material, did little to place the play in a contemporary context. 

Centred on the top three characters – Othello, his wife Desdemona and servant Iago – just a few hints from the latter, centred on much word play on the one-letter difference between ‘puta’ (bitch or prostitute) and ‘pura’ (pure), were enough to completely unravel the Moor. This seemed much to Iago’s own surprise, although Othello offered little grandeur and authority as a political leader, let alone as a military might. 

Desdemona herself, a rather flat character in Shakespeare, was portrayed here as a fresh carefree beauty much younger than her husband; an innocent that deserved to be looked after, whose attempt to please Othello with a blowjob – something not included in the original play – offered a vision of modern woman that one hopes was ironic. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Othello. Les Antonietes

TÍTOL CRÍTiCA: Un tractat minimalista sobre la gelosia i la manipulació

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El moll de l’os de Shakespeare

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’essència de Shakespeare 2.0

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Magnífica i incisiva síntesi

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Les Fake News de Shakespeare

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: ¿Y si nos atrevemos (un poquito)?

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El virus de la gelosia

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Qui manipula i qui es deixa manipular?

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una altra adaptació shakesperiana…

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El verí de la gelosia

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat