• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Doña Rosita la Soltera o el lenguaje de las flores
  • /
  • Un muntatge que ens deixa amarats de Lorca, que aconsegueix ressaltar les virtuts perdurables d’un text delicat i exquisit.
CRÍTIQUES
imagen
Manuelperezimunoz2 756x756
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un muntatge que ens deixa amarats de Lorca, que aconsegueix ressaltar les virtuts perdurables d’un text delicat i exquisit.

Publicat el: 10 de març de 2014

CRÍTiCA: Doña Rosita la Soltera o el lenguaje de las flores

No resulta senzill
temperar un text com Doña Rosita la soltera o el lenguage de la
flores.
En primer lloc perquè
l’argument d’aquest drama costumista escrit per Lorca el 1935 pot
resultar-nos, a ulls de 2014, desfasat i carrincló. Voldríem pensar
que als nostres dies no es relega socialment  les dones sense
parella, ni el seu periple sentimental agafa tints tan tràgics.
Descartada la contemporització o la posada en escena arqueològica,
resta espai per a una encertada tercera via, la de Joan Ollé.

El
director ha ideat una Doña Rosita
per al TNC altament estilitzada i preciosista, amb una escenografia i
moviment més propis d’un espectacle d’òpera, amb música,
transicions i canvis d’espai d’un lirisme molt marcat. Tot aquest
component d’irreal atemporalitat contribuïx a fer surar la part més
perdurable de la peça, la inabastable bellesa poètica dels diàlegs,
de les imatges, de l’estructura mateixa del text, un univers delicat,
sensual i èpic inequívocament lorquià.

Tot
aquest artifici, però, triga una mica en agafar volada, en trobar el
seu ritme i la seva lògica interna. Per això, la primera part és
la que resulta més feixuga. També incideix en aquest sentit algun
desencaix de repartiment. L’artefacte, afortunadament, accelera a la
segona part, sobretot als moments musicals de la tertúlia de dones,
i ja resulta penetrant en la foscúria del tercer i últim acte. Un
muntatge, en definitiva, que ens deixa amarats de Lorca, que
aconsegueix ressaltar les virtuts perdurables d’un text delicat i
exquisit.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Doña Rosita la Soltera o el lenguaje de las flores

TÍTOL CRÍTiCA: Impressionant Nora Navas

PER: Maite Guisado
Maite Guisado
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ollé marchita el capullo

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

3

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Fer fàcil el difícil

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Treball net per un Lorca amb personatges enganyats i regust a Txèkhov

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Bellísimas flores marchitas

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lorca, amb tots els respectes

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat