• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Doña Rosita la Soltera o el lenguaje de las flores
  • /
  • Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
CRÍTIQUES
imagen
Ramon Oliver
PER: Ramon Oliver

VALORACIÓ

10

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

Publicat el: 2 de març de 2014

CRÍTiCA: Doña Rosita la Soltera o el lenguaje de las flores

Les comparacions poden ser molt odioses, però sovint resulten també ben clarificadores. Doncs, ja que han coincidit a la cartellera aquestes dues dones lorquianes que són Yerma i Doña Rosita, perquè no fem un petit exercici comparatiu ? I si el fem, resulta que mentre aquesta tragèdia de tremenda potència que és “Yerma” es transforma en mans de Miguel Narros en un espectacle tou i fins i tot lleugerament carrincló, aquesta preciosa comèdia poètica i dramática que és “Doña Rosita…”que juga tota l’estona a passejar-se ben al llindar de la mateixa “cursileria” que Lorca volia deixar en evidéncia, se’ns presenta com un commovedor espectacle capaç de fer anar plegats amb sàvia delicadessa l’humor melanconiós, la rauxa poètica i florida, i l’esferidor drama íntim. I capaç fins i  tot de descobrir-nos que existeix una mena de sensible i callada connexió entre el “carmenes” granadins i els paisatges  anímics de Txèkhov.  Ollé ha creat un dels seus muntatges més subtils i rodons, i ha reunit a l’escenari un dels repartiments més gloriosament ben harmonitzat d’aquesta i de moltes temporades : aquí, tothom sap com dir el vers i la prosa en el seu to just, i tothom sap com treure li el millor partit a les seves aparicions escèniques , per molt breus que siguin. Tot i així, seria injust no remarcar la intensitat que depositen en els seus personatges les tres dones de la casa, l’emotiva, enamorada com una bleda  i eternament soltera Rosita de Nora Navas, la progressivament desolada tieta de Carme Elies, i la sempre amb els peus a terra “ama” d’una Mercè Aránega que ja pot anar fent un lloc a una prestatgeria de casa seva : si hi ja justicia, aquesta prestatgeria s’hauria d’anar omplint de Max i altres merescudissims premis.  

CRÍTIQUES RELACIONADES / Doña Rosita la Soltera o el lenguaje de las flores

TÍTOL CRÍTiCA: Impressionant Nora Navas

PER: Maite Guisado
Maite Guisado
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ollé marchita el capullo

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

3

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Fer fàcil el difícil

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un muntatge que ens deixa amarats de Lorca, que aconsegueix ressaltar les virtuts perdurables d’un text delicat i exquisit.

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Treball net per un Lorca amb personatges enganyats i regust a Txèkhov

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Bellísimas flores marchitas

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lorca, amb tots els respectes

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat