• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • W.W. (We Women)
  • /
  • Increïble: no paren quietes però no ballen
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

6

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Increïble: no paren quietes però no ballen

Publicat el: 11 de juliol de 2015

CRÍTiCA: W.W. (We Women)

Sol Picó és una ballarina que s’enfronta a tot amb honestedat i contundència. té, al seu ADN un gust per un humor que li ajuda a  bastir una certa dramatúrgia i una potència de cames que alliberen els seus braços i tot el seu tors. En aquest treball, més que pretendre fer un muntatge definitiu que completi els seus 20 anys de companyia (ja ho va celebrar amb el “One hit wonders” al Temporada Alta), inicia una recerca al costat de tres còmplices d’escena. Destaca Shantala per la seva finor i joventut. És la més diferent de totes i la que captiva millor el públic, sigui darrere una cortina o convulsionant la columna vertebral a cop de guitarra flamenca. La dansa índia ((kuchipudi) no queda tant lluny de les arrels del flamenc. 

La llàstima és que la peça sembla que busqui més imatges que impactin i sorprenguin que un fluir coreogràfic. I, per això, les ballarines i les tres intèrprets de música es mouen contínuament i es fa difícil enfocar la coreografia neta. La peça porta molts mesos de preparació ara que, possiblement, no suficients d’assaig de les quatre components. Una mirada externa (Sol Picó la pretenia tenir però no ha sabut calibrar prou bé) faria net de molt soroll i mantindria l’essència: una dansa en què les quatre “refugiades” dialoguen, discuteixen i treballen juntes en la convivència de tothom. Ara, només destaquen els “solos” i encara, a vegades els uns es trepitgen els altres. si el que es pretenia era fer el salt de solo a duet, llavors hauria de créixer la connexió en el ball entre les dues intèrprets que comparteixen (i no combaten) al prosceni. Llàstima. Segurament, la peça tindrà segona oportunitat al Mercat de les Flors. i molt probablement haurà corregit bona part d’aquests desajustos. És cert que en aquesta versió, totmi que puntualment, aconsegueix estampes impactants i poètiques.

CRÍTIQUES RELACIONADES / W.W. (We Women)

TÍTOL CRÍTiCA: Quatre mirades sordes

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Las mujeres de Sol Picó toman el Mercat

PER: Carmen del Val
Carmen Del Val
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El tema es mereixia millor resultat

PER: Montse Otzet
Montse Otzet
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Feminisme global

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Dones, ball i tòpics

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat