CRÍTIQUES

VALORACIÓ
6
Feminisme global
Publicat el: 6 de juliol de 2015
CRÍTiCA: W.W. (We Women)
Sol Picó ha reunit diferents perfils
d’artistes del moviment per parlar de la dona al segle XXI. Des de
Benin (Julie Dossavi) al Japó (Minako Seki), vers l’Índia (Shantala
Shivalingappa) i de retorn a Europa (la pròpia Picó), quatre
ballarines més tres músics, totes dones.
Les peces del trencaclosques són
summament atractives (arrels flamenques, butoh, kuchipudi tradicional
bengalí…) i les intencions encomiables, per més que en alguns
moments la dramatúrgia s’enredi en l’obvietat d’imatges de
lapidació, maltractament masclista o representació de rols sexistes
encara latents. Per sort el toc d’humor marca de la casa refresca el
punt de vista per moments solemne i discursiu.
Tampoc no brillen especialment els
moments de sincronia entre les quatre ballarines, massa dispars en
essència per fer lliga com a conjunt. En aquest sentit, no és
casualitat que l’espectacle tingui els seus quadres més brillants en
els respectius treballs individuals, o en aquells duets que permeten
florir en contraposició el voluptuós personalisme de cada
intèrpret.
CRÍTIQUES RELACIONADES / W.W. (We Women)
TÍTOL CRÍTiCA: Increïble: no paren quietes però no ballen
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Quatre mirades sordes
PER: Aída Pallarès

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Las mujeres de Sol Picó toman el Mercat
PER: Carmen del Val

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: El tema es mereixia millor resultat
PER: Montse Otzet

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Dones, ball i tòpics
PER: Jordi Sora i Domenjó

VALORACiÓ
6