• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • The Fountainhead (La deu)
  • /
  • Ni Gary Cooper ni F.L. Wright
CRÍTIQUES
imagen
Bàrbara Raubert
PER: Bàrbara Raubert

VALORACIÓ

4

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Ni Gary Cooper ni F.L. Wright

Publicat el: 4 de juliol de 2014

CRÍTiCA: The Fountainhead (La deu)

The Fountainhead és una obra tan espectacular com tremendament innecessària.
Els mitjans tècnics impagables que presenta no concorden entre ells (què fa una linotípia al costat de màquines d’escriure electròniques?) si bé s’assenta en una estètica general freda i high tech que podria actualitzar la voluntat reformadora de l’arquitectura moderna de principis de segle XX o esborrar qualsevol signe temporal concret, no està del tot clar.
Però després hi ha la interpretació naturalista dels actors holandesos que defensen -sembla que fins i tot convençuts- els principis del capitalisme a ultrança, l’individualisme i la submissió de la dona.

Deixant de costat la lleugera base real que l’autora Ayn Rand va fer servir de la vida i obra de Frank Lloyd Wright per la novel·la sobre la que s’ha muntat aquest espectacle, la història de The Fountainhead gira sobretot al voltant del despreci cap a les dues dones que participen de la narració. El que passa és que l’estil nòrdic de les actrius converteix alguns moments suposadament tràgics en situacions absolutament hilarants pel públic.

Gary Cooper tampoc va tenir gaire bones crítiques per la versió fílmica d’aquesta mateixa obra. Però, potser perquè no acabava d’entendre les idees que s’hi defensaven, el seu personatge és mil vegades més atractiu que el de Toneelgroep.

CRÍTIQUES RELACIONADES / The Fountainhead (La deu)

TÍTOL CRÍTiCA: Interpretació i espai impecable, discurs implacable.

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Festival Ivo van Hove en el Grec (2)

PER: José Carlos Sorribes
José Carlos Sorribes
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: “Vale, se te tenía que ver, pero no es para tanto”

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un nou llenguatge per al teatre d’idees

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ivo van Hobe no ens ha decebut; Ayn Rand, sí.

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un doll de creativitat en estat pur, teatre en majúscules, imprescindible.

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un brollador de gran teatre

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: I

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ivo van Hove, rotundamente sí; Ayn Rand, rotundamente no

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Excel·lència escènica

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El teatre com a eina social i creadora

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’esperat retorn d’Ivo van Hove al Festival Grec després de les aclamades ‘Tragèdies romanes’ no va decebre.

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat