• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • The Fountainhead (La deu)
  • /
  • Un nou llenguatge per al teatre d’idees
CRÍTIQUES
imagen
Retrat Christian
PER: Christian Machio

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un nou llenguatge per al teatre d’idees

Publicat el: 4 de juliol de 2014

CRÍTiCA: The Fountainhead (La deu)

De nou el públic s’enfronta a quatre hores intenses, plenes, on cada frase és amarada d’un pensament que ens posicionarà amb els uns o amb els altres. En aquest punt és tan clara la dicotomia “massa” versus “individu”, que entre plans d’edificis i dibuixos a escala, tard o d’hora l’espectador s’haurà de posicionar i no li resultarà fàcil si creu que l’obra li marcarà el missatge esperat. Pràctica habitual en el teatre d’idees que aquí Van Hove defuig amb habilitat. 

Però la reflexió més profunda i amb tots els matisos possibles vindrà a la sortida, perquè el ritme de la funció et porta allà on Van Hove vol portar-te gràcies en bona part a un tractament audiovisual com poques vegades hem vist a casa nostra, visites de Complicité a banda. Les pantalles i les projeccions, ara enregistrades, ara en directe, trenquen tota frontera amb el que passa al diàfan escenari (pràcticament tota la tramoia queda a vista) i esdevenen un únic element. Fins i tot la fascinant banda sonora, pràcticament tota en directe, juga un paper integrador. Es fa difícil recordar si allò que hem vist era a través d’una pantalla o directament a l’escenari. O alhora, com l’espectacular moment de la voladura d’un edifici. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / The Fountainhead (La deu)

TÍTOL CRÍTiCA: Interpretació i espai impecable, discurs implacable.

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Festival Ivo van Hove en el Grec (2)

PER: José Carlos Sorribes
José Carlos Sorribes
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: “Vale, se te tenía que ver, pero no es para tanto”

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ni Gary Cooper ni F.L. Wright

PER: Bàrbara Raubert
Bàrbara Raubert
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ivo van Hobe no ens ha decebut; Ayn Rand, sí.

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un doll de creativitat en estat pur, teatre en majúscules, imprescindible.

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un brollador de gran teatre

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: I

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ivo van Hove, rotundamente sí; Ayn Rand, rotundamente no

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Excel·lència escènica

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El teatre com a eina social i creadora

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’esperat retorn d’Ivo van Hove al Festival Grec després de les aclamades ‘Tragèdies romanes’ no va decebre.

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat