• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Scaramouche
  • /
  • cap a la república!
CRÍTIQUES
Fotoscaramouche373646
Francesc Massip
PER: Francesc Massip

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

cap a la república!

Publicat el: 24 de desembre de 2016

CRÍTiCA: Scaramouche

Dagoll Dagom ha confegit, una vegada més, un musical atractiu, teatralment fluid i estèticament poderós. Amb una música d’Albert Guinovart que reparteix joc entre els personatges, amb solos, duets i cors ben escandits i espirejants. La trama de l’intrèpid espadatxí escarnia-nobles i espurna per la crema dels Borbons a la França de les acaballes del XVIII, es combina amb arguments clàssics de comèdia (dels Menaechmi de Plaute als Dos bessons venecians de Goldoni passant per La comèdia dels errors de William Shakespeare), amb una trama amorosa en clau de llibertat d’elecció per la dona, i finalment amb el triomf revolucionari, en una clara picada d’ullet a l’actualitat de vocació constituent i republicana, quan s’imposa -per estricta salut democràtica- esporgar els darrers bordissos rebordonits d’aquella nissaga que van escapolir-se de l’eina de Joseph Ignace Guillotin.  Interpretacions de nivell, amb un Ivan Labanda que dibuixa l’abusiu Marquès amb els traços de caricatura que tan bons resultats li dóna en altres fronts, i particularment amb una espaterrant Ana San Martín com a Olympia, una desimbolta Mireia Mambo Bokele com a Camilla i un versàtil Toni Viñals com a Scaramouche. Vestuari sensacional de Montse Amenós i escenografia de tall barroc d’Alfons Flores amb bastidors, practicables, rompiments, bambolines, fermes, forillos, cametes, aplics, columnes de mar, trapes, etc. i tots els recursos propis de la maquinària teatral del XVIII, revisitada amb agilitat i pertinença. Llàstima de música enllaunada, però l’economia devastada per la suposada banda de delinqüents que governa el parrac d’antic règim, ha deixat la cultura en la pell i l’os.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Scaramouche

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Touché! ambició, compromís i molt bona interpretació coral

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: UN MUSICAL MOLT CINEMATOGRAFIC

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un heroi revolucionari que reneix amb un germà bessó i amb intrigues brodades amb una sumptuositat que enamora

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La magnificència de l’espadatxí

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Amb la màscara posada i esmolant el floret

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat