• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Ragazzo
  • /
  • Teatre de denúncia social
CRÍTIQUES
imagen
Núria Cañamares
PER: Núria Cañamares

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Teatre de denúncia social

Publicat el: 23 de desembre de 2015

CRÍTiCA: Ragazzo

Un espectacle
compromès que recupera el teatre com a plataforma reivindicativa per donar veu
i sacsejar consciències. S’inspira en els fets de Gènova del juliol del 2001,
en què el G8 i els activistes antiglobalització del Fòrum Social Mundial “convivien”
en una ciutat blindada on la tensió va enfilar-se fins a desembocar en dures càrregues
policials que, entre múltiples danys, van manllevar la vida de l’italià Carlo
Giuliani. ‘Ragazzo’ porta a escena la vivència d’aquest jove de 23 anys amb
idees fermes mogut pel desig de construir un món més just i,
sobretot, ser feliç, amb ganes encomanadisses.

Oriol Pla
el personifica amb una entrega absoluta i, alhora, sorprenentment natural. La
seva mirada, gestos i paraules penetren profundament entre el públic, mantenint
l’equilibri just entre la informalitat del gest i el pes de la història. Reflexions,
preguntes, crítica, música… llença amb transparència tot el que li ronda pel
cap servint a braços oberts grans veritats que no s’acostumen a sentir damunt
dels escenaris i s’ofeguen en altres espais públics. La dramatúrgia recull
dites sobre la pau, la por i la democràcia per fer-ne bandera i beu
intel·ligentment d’elements externs per dinamitzar el relat.

És teatre
de denúncia social amb majúscules, de bufetada i obertura d’ulls, de cop de
puny sobre la taula per cridar ben fort que no hi ha dret, que ja n’hi ha prou.
“Però què fem!? Però què fan!?”, aquesta qüestió s’estampa a tort i a dret
davant de cada cas d’imposició, violència i impunitat.

La posada
en escena trasllada al pis (una nau okupada) del noi, però també a l’estadi on
es congrega la multitud de participants al fòrum i al “camp de batalla”…
Encertada d’inici a final, té pics d’extrem impacte on l’ambientació
lumínico-sonora i, sobretot, l’energia i presència d’un Pla que omple tot sol i
sense floritures l’espai són de sonor aplaudiment.

Correrà la
veu i el símbol que ja és ‘Ragazzo’ no caurà en l’oblit.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Ragazzo

TÍTOL CRÍTiCA: ‘Ragazzo’ al Barcelona Districte Cultural

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La carne del símbolo antisistema

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La icona de l’antiglobalització

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: ADMIRABLE RAGAZZO

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: De com fer brillar la humanitat a un mite anònim

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Salt mortal de la ficció a la realitat

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ragazzo, recital Oriol Plà

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lali Álvarez retrata la violència sense límits del Sistema amb l’ ajut d’una portentosa interpretació d’Oriol Pla

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’antiglobalització puja a l’escenari

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Cadàver exquisit

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un dels monòlegs més ben interpretats

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat