CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
L’antiglobalització puja a l’escenari
Publicat el: 30 de desembre de 2015
CRÍTiCA: Ragazzo
El noi(ragazzo) ésCarloGiuliani, mort al rebredos tretsd’uncarabinieredurant les manifestacionsde protestacontrala reunió delG–8 a Gènova, el 2001.L‘aposta deLaliÁlvarez(autora i directora del muntatge) ésarriscada: explicar els els dos últims dies d’una persona que poc es pot imaginar el que li
espera és tot un
repte. El monòleg
(encara que de vegades sembli que l’actor no està sol a escena,
estem davant d’un monòleg) funciona per dues qüestions clau:
el text i la interpretació.
Álvarez ha
volgut criticar amb arguments i per boca d’un jove inconformista una societat que, sense que ens adonem, arriba a límits (si és que ha arribat a la
frontera) absurds: “On és la legitimitat democràtica d’uns governs que s’han de protegir del poble?”, es pregunta, en una ciutat presa per 30.000
policies. Aconsegueix
dir tot el que ha de dir i de criticar tota una situació injusta d’una manera propera, natural
i sincera.
Oriol Pla(recent guanyador delpremi almilloractora la Mostra deTeatre de Barcelona) fa seu el text en una
interpretació sensacional. Acapara tot l’escenari: fa de dinamitzador
cultural, participa en una assemblea, es lliga una noia polonesa, pensa el que està passant, s’indigna, planta
cara a la policia, canta, balla, fuma, agafa
complicitat amb el públic… És tot un ragazzo.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Ragazzo
TÍTOL CRÍTiCA: ‘Ragazzo’ al Barcelona Districte Cultural
PER: Ana Prieto Nadal

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: La carne del símbolo antisistema
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: La icona de l’antiglobalització
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: ADMIRABLE RAGAZZO
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: De com fer brillar la humanitat a un mite anònim
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Salt mortal de la ficció a la realitat
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Ragazzo, recital Oriol Plà
PER: Pep Vila

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Lali Álvarez retrata la violència sense límits del Sistema amb l’ ajut d’una portentosa interpretació d’Oriol Pla
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Cadàver exquisit
PER: Jordi Sora i Domenjó

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Teatre de denúncia social
PER: Núria Cañamares

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un dels monòlegs més ben interpretats
PER: Josep Maria Viaplana

VALORACiÓ
8