• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • L’alè de la vida
  • /
  • Esbravada densa i continguda
CRÍTIQUES
imagen
Núria Cañamares
PER: Núria Cañamares

VALORACIÓ

6

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Esbravada densa i continguda

Publicat el: 26 de setembre de 2015

CRÍTiCA: L’alè de la vida

Una
conversa entre dues dones abandonades per l’home amb qui han compartit més de
25 anys –en qualitat d’esposa, l’una; i d’amant, l’altra– pot donar molt de si.
No només per la morbositat de conèixer els detalls íntims de l’altra part del
triangle o intentar entendre per què ell necessitava ser infidel, sinó també per
contraposar dues mirades que, fins al moment, s’havien desviat deliberadament.
Ja ho diuen, les coses és millor parlar-les si es volen digerir bé.

Per això,
farta de patir en silenci, l’ex-esposa emprèn el viatge que la plantarà davant
l’ex-amant. Així, buscarà en l’enemiga tot allò que necessita per tirar
endavant. Cordials i despectives, empàtiques i jutjadores, intercanviaran
preguntes i retrets que transcendiran l’home que van estimar. S’esbraven a base
de bé amb la tranquil·litat de qui no s’ha de tornar a veure mai més i ja és
prou madur com per aguantar les que caiguin.

El duel
dialèctic les fa qüestionar de dalt a baix: com són, com entenen la vida, per què
fan el que fan i planteja tot un seguit d’assumptes de caire més general com
ara què impulsa a l’escriptura, l’ús i profit del temps, el concepte de família
i el rol de la dona, etc. que aporten llum a reflexions sempre interessants.

Ara bé, la
densitat de l’obra del dramaturg anglès David Hare pot posar fàcilment l’espectacle
a la corda de fluixa i fer-hi estralls si la posada en escena no és prou
convincent. Amb direcció de Magda Puyo, les esplèndides Anna Güell i Mercè
Arànega defensen correctament el seu personatge, però sempre dins una volguda contenció
que fa de sostre a una interpretació que podria brindar esclats més grans d’explosió
en determinades situacions.

L’escenografia
–basada en un moll de fusta i el mobiliari de la llar que, incoherentment,
ocupa les dues bandes de l’escenari i no llueix com hauria– és tan sols el ring
de la trobada, de manera que el vestuari, la música i la llum es converteixen
en els únics recursos disponibles per alimentar l’escena. Compleixen dins les
limitacions que marca el muntatge, encara que la música –útil per a les transicions
i canvis escenogràfics– sembla poc definida pel que fa a la reacció que genera
als personatges, que la ballen tímidament i sols en algunes ocasions. Fan o no
fan la revolució?

CRÍTIQUES RELACIONADES / L’alè de la vida

TÍTOL CRÍTiCA: Grans intèrprets per a una peça de cambra

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Complex teatre en femení amb dues actrius majúscules

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un cop de vida entre l’aire fresc i la nicotina als pulmons

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Comèdia que insinua molts temes actuals en relació a l’amor, la parella, les relacions humanes i les professionals.

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Mirades que es claven i paraules com dards enverinats

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Vibrant pugilat

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Personatges plens de vida

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat