• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • L’alè de la vida
  • /
  • Mirades que es claven i paraules com dards enverinats
CRÍTIQUES
imagen
Andreusotorra
PER: Andreu Sotorra

VALORACIÓ

10

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Mirades que es claven i paraules com dards enverinats

Publicat el: 1 de febrer de 2015

CRÍTiCA: L’alè de la vida

Del dramaturg, guionista i director, David Hare (St. Leonards-on-Sea, Anglaterra, 1947) et vénen de seguida a la memòria tres de les seves creacions dels últims anys: l’obra ‘Celobert’ (1995), representada aquí el 2003 i el 2012; ‘L’habitació blava’ (1998), adaptació de ‘La ronda’, d’Arthur Schnitzler (2012), i el guió de la pel·lícula ‘The reader’ (2008), basat en la novel·la autobiogràfica de Bernhard Schlink. I aquestes només són tres de les seves credencials perquè, tant en teatre, com en cinema i televisió, la llista seria llarga i exitosa.

Per això, quan t’acostes a la distància curta d’una obra de cambra com ‘L’alè de la vida’, escrita per David Hare el 2002, la potència d’aquelles tres peces esmentades abans s’ha de deixar de banda per disposar-te a assistir a un matx entre els dos personatges femenins de l’obra: dues dones d’un mateix home, l’amant i l’esposa. Les dues, maltractades pel temps i enganyades a parts iguals amb una tercera més jove (absent) que els va prendre el relleu. (…)

Les veteranes actrius Mercè Arànega i Anna Güell interpreten respectivament els personatges de Madeleine i Frances. I ho fan com si entre els dos personatges que representen no hagués passat bo i res. No hi ha, doncs, estirades de cabell ni esbatussades neorealistes pròpies de les cultures populars del sud sinó mirades que es claven l’una en l’altra i paraules que s’escupen com dards enverinats. (…)

CRÍTIQUES RELACIONADES / L’alè de la vida

TÍTOL CRÍTiCA: Esbravada densa i continguda

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Grans intèrprets per a una peça de cambra

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Complex teatre en femení amb dues actrius majúscules

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un cop de vida entre l’aire fresc i la nicotina als pulmons

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Comèdia que insinua molts temes actuals en relació a l’amor, la parella, les relacions humanes i les professionals.

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Vibrant pugilat

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Personatges plens de vida

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat