CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
Un espectacle divertit amb moltes ganes d’agradar
Publicat el: 2 de maig de 2015
CRÍTiCA: Idiota
Casanovas ha construït un artefacte escènic que recorda molt al fenomen d’eel mètode Grönholm, de jordi Galceran. Perquè hi ha una intriga que va creixent, una amenaça latent constant, un premi i un càstig per a cada capítol. I dos personatges que miren d’enganyar-se, de fer-se més intel·ligents els uns que els altres. La informació és poder. I la ciència sembla guanyar el valor de religió. Més tard, es veurà que l’experiment no és tant inofensiu com sembla, i que per això, estan disposats a donar una notable recompensa als subjectes seleccionats.
No és aconsellable revelar gaire res de la trama. Perquè el motor és aquest “thriller”, amb un cert aire “gore”. Ramon Madaula i Anna Sahun interpreten dos personatges ben diferents: el primer mostra una evolució notable: des de la fatxenderia al sentir-se amenaçat; la segona té un to molt més fred i dóna la informació estrictàment necessària quan jo hi ha més remei per continuar amb l’experiment. Les proves recorden més a”El mètode Grönholm” que no pas a la recent “L’efecte” (Sala Beckett, 2015). el joc a “Idiota” és que el públic també es trenca les banyes per resoldre els enigmes (impossible, no fer-ho) per demostrar-se més intel·ligent que el candidat. El final no es pot avançar perquè és quan es destapa la raó veritable de la trama, el seu pinyol. Res és inofensiu.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Idiota
TÍTOL CRÍTiCA: Fins on podem arribar?
PER: Núria Cañamares

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Divertit, angoixant, crític… tot alhora
PER: Toni Polo

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un joc d’endevinalles per sortir del pou… o? Una proposta.thriller molt ben tramada de Jordi Casanovas
PER: Teresa Bruna

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Descarnat retrat
PER: Francesc Massip

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Comèdia sobre els límits de l’ésser humà
PER: César López Rosell

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Jordi Casanovas torna al seu estil dels inicis
PER: María José Ragué

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Humor negre sota pressió
PER: Christian Machio

VALORACiÓ
9