• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Idiota
  • /
  • Les aparences enganyen i el gir que fa la trama posa sobre la taula la subtil frontera entre la bonhomia i la crueltat humana
CRÍTIQUES
imagen
Andreusotorra
PER: Andreu Sotorra

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Les aparences enganyen i el gir que fa la trama posa sobre la taula la subtil frontera entre la bonhomia i la crueltat humana

Publicat el: 18 d'abril de 2015

CRÍTiCA: Idiota

Hi ha poques obres en què un s’hagi de mossegar, sisplau per força, la llengua a l’hora de parlar-ne. Qualsevol pista, indici o petit detall que se’n desveli pot trencar la incògnita que acompanya els espectadors durant els setanta-cinc minuts de la trama.

Que l’autor Jordi Casanovas (Vilafranca del Penedès, 1978) recorri a la comèdia negra, al thriller psicològic i a un argument que no para de fer pujades i baixades intentant resoldre els enigmes que planteja no és estrany perquè hi té habitutats els espectadors. Però sempre hi ha un “encara més dificil”. O, dit d’una altra manera, un “encara més sorprenent”.

Un servidor, doncs, només es veu autoritzat a explicar que l’obra reuneix dos personatges singulars en escena: una psicòloga d’origen alemany —¿això es pot dir, oi?— i un voluntari sota remuneració i contracte signat per enfrontar-se a unes proves psicològiques que formen part d’un treball de camp experimental sobre fins a quin punt el cervell humà pot reaccionar en una direcció o una altra, segons com bufi el vent.

Quan es parla d’una obra d’aquest gènere, la temàtica aparentment científica pot allunyar alguns espectadors que se’n sentin reticents. Ben al contrari! La manera de tractar la qüestió no deixa de banda un to de comèdia que fa que els espectadors empatitzin de seguida amb els dos personatges i no es pugin retenir a l’humor subjacent que hi ha darrere dels primers diàlegs. (…)

CRÍTIQUES RELACIONADES / Idiota

TÍTOL CRÍTiCA: Fins on podem arribar?

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Divertit, angoixant, crític… tot alhora

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un joc d’endevinalles per sortir del pou… o? Una proposta.thriller molt ben tramada de Jordi Casanovas

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un espectacle divertit amb moltes ganes d’agradar

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Descarnat retrat

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Comèdia sobre els límits de l’ésser humà

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Jordi Casanovas torna al seu estil dels inicis

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Humor negre sota pressió

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat