• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc
  • /
  • Bellesa subversiva
CRÍTIQUES
imagen
Manuelperezimunoz2 756x756
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Bellesa subversiva

Publicat el: 15 de desembre de 2021

CRÍTiCA: El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc

(…) Només un focus ha disposat el director, no hi ha res més que ajudi a donar forma a la terrible història d’un assassinat a la Catalunya rural. Albert, un noi de 17 anys, apareix mort i mutilat en un camp. El succés revoluciona el típic poble on aparentment mai no passa res. Les reaccions formen una polifonia de testimonis, efecte Rashomon a partir de les revelacions del propi cadàver, de la seva mare i d’altres habitants del poble. No hi ha res nou en allò que ens explica, ‘Twin Peaks’ sobre paisatge conegut, la crueltat metafísica de Faulkner aplicada al sacrifici ritual d’un bell efeb, un Tadzio gens innocent.

La dramatúrgia de Miró abandona aquesta vegada la ciutat però no el retrat de comunitats que es mostren asfixiants i pertorbadores, aparentment amenaçades per elements foranis, sacsejades en el seu fur intern pels instints que desferma el desig. No hi ha res més subversiu que la bellesa, ens recorda un dels personatges, i per això cal extirpar-la perquè tot pugui seguir igual. Com als monòlegs d’Antonio Tarantino, ressonen ecos de mística que Albertí ha volgut llegir en clau barroca. A poc a poc s’il·lumina un teló que sembla pintat per Caravaggio, com a la seva pintura el cos i el seu misteri són la pregunta i la resposta.

Cos, veu, instrument. La paraula es torna carn gràcies al treball tremendament precís de Pere Arquillué, que amb prou feines necessites un gest, una flexió de veu, uns passos, i salta d’un personatge a un altre com un demiürg. Contenció i economia de moviments, orfebreria de respiracions i entonació. Val la pena caure a les primeres files per degustar cada matís gestual pel qual s’abisma l’argument (…)

LLEGEIX LA CRÍTICA SENCERA A ‘EL PERIÓDICO’

CRÍTIQUES RELACIONADES / El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc

TÍTOL CRÍTiCA: Verificant si “El cos més bonic” ho és, el cos més bonic

PER: Judit Martínez Gili
Fotojudit 507x506
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lost in the shrubbery

PER: Alx Phillips
Alx Phillips
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Teatre en essencia (text-director-actor)

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La bellesa d’un tríptic simfònic

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Arquillue’s exhibition

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’obra més bonica que haureu viscut mai

PER: Martí Figueras
Martí Figuerasquadrada
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Trencaclosques imperfecte, quadre sublim

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Triada perfecta

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El desig que s’escola per la finestra

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sort que als pobles no passa mai res!!

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat