CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Bellesa subversiva
Publicat el: 15 de desembre de 2021
CRÍTiCA: El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc
(…) Només un focus ha disposat el director, no hi ha res més que ajudi a donar forma a la terrible història d’un assassinat a la Catalunya rural. Albert, un noi de 17 anys, apareix mort i mutilat en un camp. El succés revoluciona el típic poble on aparentment mai no passa res. Les reaccions formen una polifonia de testimonis, efecte Rashomon a partir de les revelacions del propi cadàver, de la seva mare i d’altres habitants del poble. No hi ha res nou en allò que ens explica, ‘Twin Peaks’ sobre paisatge conegut, la crueltat metafísica de Faulkner aplicada al sacrifici ritual d’un bell efeb, un Tadzio gens innocent.
La dramatúrgia de Miró abandona aquesta vegada la ciutat però no el retrat de comunitats que es mostren asfixiants i pertorbadores, aparentment amenaçades per elements foranis, sacsejades en el seu fur intern pels instints que desferma el desig. No hi ha res més subversiu que la bellesa, ens recorda un dels personatges, i per això cal extirpar-la perquè tot pugui seguir igual. Com als monòlegs d’Antonio Tarantino, ressonen ecos de mística que Albertí ha volgut llegir en clau barroca. A poc a poc s’il·lumina un teló que sembla pintat per Caravaggio, com a la seva pintura el cos i el seu misteri són la pregunta i la resposta.
Cos, veu, instrument. La paraula es torna carn gràcies al treball tremendament precís de Pere Arquillué, que amb prou feines necessites un gest, una flexió de veu, uns passos, i salta d’un personatge a un altre com un demiürg. Contenció i economia de moviments, orfebreria de respiracions i entonació. Val la pena caure a les primeres files per degustar cada matís gestual pel qual s’abisma l’argument (…)
CRÍTIQUES RELACIONADES / El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc
TÍTOL CRÍTiCA: Verificant si “El cos més bonic” ho és, el cos més bonic
PER: Judit Martínez Gili

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Lost in the shrubbery
PER: Alx Phillips

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Teatre en essencia (text-director-actor)
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: La bellesa d’un tríptic simfònic
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Arquillue’s exhibition
PER: Pep Vila

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: L’obra més bonica que haureu viscut mai
PER: Martí Figueras

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Trencaclosques imperfecte, quadre sublim
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Triada perfecta
PER: Juan Carlos Olivares

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: El desig que s’escola per la finestra
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Sort que als pobles no passa mai res!!
PER: Josep Maria Viaplana

VALORACiÓ
9