• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Cels
  • /
  • Broggi debuta amb els colors freds amb una nova història tràgica: passa de la catifa a la moqueta
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Broggi debuta amb els colors freds amb una nova història tràgica: passa de la catifa a la moqueta

Publicat el: 19 de juny de 2014

CRÍTiCA: Cels

La proposta de La Perla29 segueix sent un reclam segur. Perquè el treball dels actors és més que notable i la trama que es narra arrossega l’espectador amb un text de Wadji Mouawad que, novament sap casar la bellesa amb la tragèdia. Ja no és només el seu plantejament escènic, la seva manera d’estripar el dolor dels personatges, si no també el mateix discurs que ells estripen. La bellesa, l’Art es pot utilitzar per generar apocalipsi. La destrucció, de fet, és bella (si se li obvia, evidentment, el mal que fa a la Natura i a les persones).

No és una direcció més de Broggi i La Perla29. Hi ha el mateix equip habitual artístic però s’inclou un important treball de video que es projecta a la paret i a les pantalles. Imprescindible? Probablement, aconsellable per poder donar sensació d’ordre en el caos d’aquesta organització secreta que vetlla el món per evitar els atemptats terroristes. En l’obra més teatral de la tetralogia de La sang de les promeses de Mouawad, Broggi ha canvbiat de pas. A Incendis que suggeria molta més imatge i canvis d’espais (de fet es va fer una adaptació al cinema), BNroggi va optar per la nuesa i l’artesania: sorra, un llençol amb fotos comptades, una taula i poc més. En canvi, en l’obra que tot succeeix en un mateix espai, amb una sala de reunions omnipresent, un jardí catàrtic i unes cambres íntimes, opta per refredar el color. Dels vermells i terrossos, es decanta pels blaus i els blancs. El canvi aporta una fredor que s’apropa a la tecnologia però que sembla ser adversa a la poesia. És una provatura valenta i eficaç. Perquè la temperatura èpica la segueixen marcant les interpretacions dels personatges i la fredor lliga amb el món pretesament antissèptic, preventiu, covard. Si en l’obra el nou criptògraf (un Eduard Farelo quue torna a excel·lir amb un personatge que viatja de la inseguretat de nouvingut en un espai aliè a la construcció de complicitats per defensar la seva tesii, que era també la dell seu amic assassinat) reclama que és possible relacionar matemàtica i poesia, ciència i art, en la posada en escena també s’aconsegueix aquest estrany binomi.

Broggi salta de la catifa a la moqueta. De la sorra a la pedra de riu. De l’artesania a la tecnologia. De l’escalf a la fredor. Però res del que proposa de nou no distorsiona la trama, les actituds, els personatges. En tot cas, els hi dóna una sensació de buidor, d’abisme de sensació de caure i desitjar que l’avió finalment topi a terra i s’acabi aquesta incertesa.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Cels

TÍTOL CRÍTiCA: Patiment i dolor marca de la casa

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Mowauad pretensiós

PER: Víctor Giralt
Víctor Giralt
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Desencriptant el cel

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’univers Mouawad

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un text tant complicat com necessari

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Cuando Dan Brown posee a Wajdi Mouawad

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Malgrat el potent muntatge de Broggi, un text de Mouawad lleugerament perdut entre excessos de pretensiositat

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Contundent i reflexiu ‘thriller’ de Mouawad

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Infernals “Cels”: un doll de paraules que rega l’escena i la fa fruitar amb una rara intensitat.

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’autor d”Incendis’ retorna als escenaris amb una intensa proposta poètico-cinematogràfica d’intriga i denúncia

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Amb ‘Cels’, de Wajdi Mouawad, el futur és ahir. I tot el que hi sembla ficció té una pàtina de realisme.

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Reforçarà l’opinió de mouawadistes i detractors però, igualment, s’ha de veure, és tot un gran repte superat a ca la Perla 29

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat