CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
La mort en primera persona
Publicat el: 5 de febrer de 2020
CRÍTiCA: Aquest país no descobert que no deixa tornar de les seves fronteres cap dels seus viatgers
Deia Joan Fuster –ens ho recorden a l’obra- que la filosofia és l’art d’agafar “la vaca pèls collons”. Una cosa semblant és el que fa a la Sala Beckett el director Àlex Rigola amb el tema de la mort. Seguint amb les cites, l’espectacle agafa el seu allargat títol d’un monòleg de ‘Hamlet’: ‘Aquest país no descobert que no deixa tornar de les seves fronteres cap dels seus viatgers’. S’hi representen les transcripcions d’una sèrie de diàlegs i qüestionaris que l’actriu Alba Pujol va compartir amb el seu pare, Josep Pujol i Andreu, mentre aquest afrontava l’últim combat contra el càncer que se’l va emportar a l’octubre. Un altre Josep, Pep Cruz, posa la veu -veuarra- a el desaparegut catedràtic d’Història Econòmica, els seus records, les seves reflexions sobre la vida a les portes de la mort, la relació amb la seva filla, la perspectiva d’un llegat. Invocar a la mort per parlar de la vida -ens diuen també-, no es pot entendre l’una sense l’altra…
CRÍTIQUES RELACIONADES / Aquest país no descobert que no deixa tornar de les seves fronteres cap dels seus viatgers
TÍTOL CRÍTiCA: Pensar la mort, compartir el dol
PER: Ana Prieto Nadal

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: L’Àgora sobre la mort de Josep Pujol
PER: Martí Figueras

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Generositat i perseverança
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Emocionant i amb el màxim sentit de l’humor
PER: Alba Cuenca Sánchez

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Parlar de la mort celebrant la vida
PER: Pep Barbany

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Morir bé
PER: Francesc Massip

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Un brillant exercici de funambulisme teatral
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: L’emotivitat del dol com a consol i reconeixement del pare
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Honesta ànima despullada
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8