SiNOPSi
El dia que fa 10 anys, a Alícia li regalen el seu primer mòbil, però el conill blanc li roba i ella el persegueix per recuperar-lo. Alícia haurà de recórrer al país de les meravelles fins arribar al Palau dels mòbils, on trobarà una Reina que perd el cap per les noves tecnologies i que li posarà les cosesmolt difícils per tornar a casa.
Viu el Teatre presenta una Alícia contemporània i actualitzada. La història que tothom coneix, però ambientada a l’actualitat, on els nens conviuen amb la tecnologia a diari. Una comèdia musical amb molt sentit de l’humor, que farà riure a grans i a petits.
Espectacle finalista a la categoria familiar del Premi de la Crítica 2017
ARTICLE
«L’APPS de l’Alícia» | Por Jordi Bordes
Marta Buchaca debuta en la dramatúrgia per a tots els públics. Ho fa, recordant-se dels anys en què anava amb la mare als Lluïsos de Gràcia i a veure cada títol dels de La trepa al Jove Teatre Regna. Feia temps que en tenia ganes. Certament, el teatre familiar ha après a anar sense la necessitat de dramaturgs però tot i que bona part dels artistes se'n surten prou bé en enfocar la dramatúrgia dels seus muntatges (adaptacions o creacions), és molt recomanable l'entrada de veus experimentades als escenaris per a la canalla. Ho va fer fa pocs mesos Marc Artigau al TNC (Els perseguidors de paraules) o Marc Rosich al Lliure (Renard, o el llibre de les bèsties) i ara és Buchaca amb aquesta producció de viu el Teatre al Romea. L'autora que (coses del destí) va rebre l'encàrrec just el dia després de ser mare, està convençuda que avui Alícia no veuria el conill i mai cauria per aquell pou misteriós fins al País de les meravelles. No el percebria diu, convençuda, perquè estaria absorta en col·leccionar likes a la pantalla del seu mòbil. Per això, l'única manera que Marta Buchaca es pot creure que Alícia persegueixi el conill és perquè aquest li pren l'aparell més preuat, el dia que li han regalat els pares pel seu aniversari! Això li permet rescatar els personatges màgics (com també ho faria Thomas Noone amb Alice, una adaptació obscura i coreografiada del clàssic), amb una òptica contemporània. En aquesta versió lliure de l'original de Lewis Carroll (molt menys ensucrat que els dibuixos de Disney), Alícia no cau sola. Hi va amb un ninot (el capità invisible) que actuarà de company d'aventures i perfecte antagònic a la mentalitat calculadora de la nena de 10 anys. L'autora es diverteix veient com han construït aquest antiheroi, còmic: “l'han fet tieta”. I és cert; és un divertit cagadubtes que li agradaria ajudar però,en la majoria dels casos, se sent incapaç. S'uneix a la sort d'Alícia com a agraïment a què l'hagi tret de la capsa on feia mesos que esperava a la botiga. Però el seu destí es creuarà amb una raó més poderosa que el farà queda-se envoltat de les meravelles. I és que l'amor és un condiment que ajuda a apuntar personatges i trames paral·leles que aportin complexitat a l'entretingut i còmic viatge pel País de les meravelles (amb música efectista d'un infal·lible Keco Pujol). L'aposta de Viu el teatre és en ferm. Per això ha implicat els dissenyadors audiovisuals de Silence (també són els responsables d'El petit príncep de Manu Guix i Àngel Llàcer ) en l'elaboració d'unes creacions molt suggerents. I amb un repartiment que garanteix solvència i entusiasme a escena: Jordi Llordella/ Joan Codina, Júlia Bonjoch, Marc Pujol i Queralt Albinyana. Per últim, la tesi. Els nens d'avui semblen ser una evolució d'aquella cançó dels Esquirols que pronosticaven un nou fill “de la civilització” aquell 12 de febrer de l'any 2017. La data s'ha produït pocs dies abans d'aquesta estrena. És erroni plantejar a la canalla que no existeix el mòbil, quan els adults són usuaris assidus. Alícia, finalment, entén que cal fer-se gran per aprendre a gestionar aquestes APPS de les meravelles. Jordi Bordes