CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
L’altra cara del Mobile World Congress
Publicat el: 25 de febrer de 2017
CRÍTiCA: Alícia al país de les meravelles
No sé si als més de 100.000 congressistes del Mobile Word Congress (MWC), que precisament aquests dies d’estrena d’«Alícia al País de les Meravelles» omplen carrers, places, hotels, pisos turístics i altres locals de mala anomenada de Barcelona els faria gràcia la moralitat final d’aquest espectacle familiar que signa com a dramaturga Marta Buchaca (Barcelona, 1979) i que xucla en una versió molt lliure alguns personatges del clàssic de Lewis Carroll.
Si en els contes clàssics, la moralitat es referia més aviat als bons hàbits i els bons costums, aquí, per exigències dels nous temps, la moralitat se centra en reduir —o rebutjar!— l’ús del telèfon mòbil quan encara no es té l’edat per enganxar-s’hi dia i nit. Tenint en compte que aquest any una secció del Mobile World Congress està adreçada també als petits i joves, l’atreviment de la contrapoposta no pot ser més oportuna.
En realitat, «Alícia al País de les Meravelles» és una troballa dramatúrgica que entronca modernament amb la tradició del teatre familiar i que ofereix a canvi l’alternativa de no privar-se de viure la vida sense estrès i no perdre el contacte personal amb els que t’envolten i t’estimes o t’estimen.
Que no confongui ningú, doncs, el títol de l’espectacle i li faci pensar que és un remake de la multitud de remakes del clàssic! «Alícia al País de les Meravelles», sí, però una Alícia com tantes Alícies que omplen la platea del teatre, però transgressora i capaç de distingir, després dels cinc minuts eterns a l’altra banda del mirall que semblen un segle per a ella, allò que més li convé per ser feliç i retrobar-se amb els seus. (…)
L’espectacle compta amb un suport tècnic i digital d’animació que supleix pràcticament l’escenografia i que li atorga una gran vivesa i, durant els setanta minuts de durada, fa també que no perdi en cap moment el ritme imprescindible per mantenir atents els petits espectadors als quals s’adreça, amb la certesa, a més, que malgrat que es recomana per a espectadors a partir de 4 anys, també arriba als més petits perquè el llenguatge de la imatge és el llenguatge que coneixen des que vénen a parar en aquest món. (…)
Tot plegat converteix l’espectacle en una proposta per a tots els públics sense frontera d’edat i que aporta a l’ampli àmbit del teatre familiar l’experiència dramatúrgica de l’autora Marta Buchaca («Losers», «Litus», «L’any que ve serà millor», «A mi no em diguis amor», «Plastilina», «Les nenes no haurien de jugar a futbol»…), a més de l’experiència teatral, també en l’àmbit familiar, com a actor i director, de Jordi Andújar, i la producció de Viu el Teatre que després de cinc únics diumenges familiars dins el cicle Petit Romea de ben segur que mantindrà —o hauria de mantenir— per un llarg temps en el seu repertori de reposicions aquest nou espectacle. (…)
CRÍTIQUES RELACIONADES / Alícia al país de les meravelles
TÍTOL CRÍTiCA: L’Alícia ha perdut el mòbil!
PER: Josep Maria Viaplana

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Al país dels mòbils
PER: Víctor Giralt

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: UNA ALICIA AMB MÒBIL
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Viatge del clàssic a l’Instagram
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8