• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • The Feliuettes
  • /
  • Quan Núria Feliu va començar a ser un concepte?
CRÍTIQUES
placeholder
Retrat Christian
PER: Christian Machio

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Quan Núria Feliu va començar a ser un concepte?

Publicat el: 13 de juny de 2015

CRÍTiCA: The Feliuettes

Segurament
quan una nova generació que només ha pogut veure El caliu de la Feliu o La casa
dels famosos a través de Youtube, va decidir fer-se admiradora d’una cantant
(o, millor encara, cantactriu) que, cuplets i cançó catalana a banda, va ser
pionera en portar a casa nostra molts dels hits del teatre musical i d’altres
estàndards americans i francesos.

Les traduccions de temes com Crazy, Raindrops keep falling
on my head, Shiny Stockings o Memory, ara ens sonen a català de la
normalització i els escoltem amb un inevitable somriure, però ningú pot
discutir que van deixar marca. Jo sóc incapaç de sentir el Parole, Parole sense
imaginar la veu de la Feliu amb l’Alberto Closas, així com cada cop que sento
el Danubi Blau em ve la lletra de la cançó de La Trinca.

Però l’equip de The Feliuettes no pretèn fer un repàs
nostàlgic al catàleg de la Feliu, sinó retre un homenatge a partir de noves i
sorprenents versions (el Ja us he reconegut deixaria bocabadada a la mateixa
Mistinguett) tot jugant amb una trama detectivesca que no necessita
justificar-se perquè tampoc ho pretén.

La bajanada, l’absurd i el teatre dins del teatre (elevat a
cotes que fan empetitir als mestres d’aquest recurs) encaixen sense fissures
gràcies a un bon punt de partida conspiranoic, una direcció que no afluixa el
ritme i tres actrius que s’hi llencen a la piscina amb aquella seguretat i convicció
que sovint costa trobar als nostres escenaris.

Laia Alsina, Maria Cirici, Laura Pau i Gerard Sesé al piano
van a per totes i ens ofereixen alguns dels moments més brillants de la temporada
teatral, com el número de les porteres (sí, les autèntiques porteres, pobretes,
que no fan xiu-xiu) o quan les hombreres (muscleres, en català normatiu) de la
Feliu cobren vida i protagonitzen una de les moltes anades d’olla de la funció.

CRÍTIQUES RELACIONADES / The Feliuettes

TÍTOL CRÍTiCA: Torna-la a tocar, Feliuet!

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: LA FELIU, MONTY PYTHON i ELS GERMANS MARX

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La nit de les Flors de Bach

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un espectacle boig dedicat a la cantant de Sants que ja té una geganta

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat