CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
La icona de l’antiglobalització
Publicat el: 19 de febrer de 2017
CRÍTiCA: Ragazzo
El juliol de 2001 bona part d’una generació enteníem que anar a una manifestació era molt més perillós del que ens podia semblar quan vam assistir a la mort televisada de Carlo Giuliani. Des d’aquell estiu, el jove italià s’ha convertit en símbol de l’activisme antiglobalització, s’han composat cançons d’homenatge, realitzat documentals i ara la seva figura també ha pujat a escena escrita per Lali Álvarez.
La dramaturga i directora planteja un text que narra els tres darrers dies de la vida d’aquest ragazzo, que imagina ple d’energia i vitalitat, ingenu i alhora compromès políticament. Una dramatúrgia que a qui conegui els fets no aportarà cap novetat, fins i tot en algun moment és excessivament descriptiva. Per contra, cal lloar que Álvarez aprofita Giuliani per denunciar i fer memòria del seu cas, però també per bastir un discurs polític que reivindica la llibertat, qüestiona el sistema capitalista i provoca la reflexió sobre els fonaments de la democràcia i els límits de l’estat de dret. (…)
Ragazzo és un monòleg contundent i reivindicatiu. És imprescindible doncs comptar amb una interpretació perfecta com la d’Oriol Pla, que aconsegueix emocionar profundament l’espectador amb la manera com transmet el discurs però també amb una sola mirada o un mínim gest. (…)
CRÍTIQUES RELACIONADES / Ragazzo
TÍTOL CRÍTiCA: ‘Ragazzo’ al Barcelona Districte Cultural
PER: Ana Prieto Nadal

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: La carne del símbolo antisistema
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: ADMIRABLE RAGAZZO
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: De com fer brillar la humanitat a un mite anònim
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Salt mortal de la ficció a la realitat
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Ragazzo, recital Oriol Plà
PER: Pep Vila

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Lali Álvarez retrata la violència sense límits del Sistema amb l’ ajut d’una portentosa interpretació d’Oriol Pla
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: L’antiglobalització puja a l’escenari
PER: Toni Polo

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Cadàver exquisit
PER: Jordi Sora i Domenjó

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Teatre de denúncia social
PER: Núria Cañamares

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un dels monòlegs més ben interpretats
PER: Josep Maria Viaplana

VALORACiÓ
8