• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Pura passió
  • /
  • El motor de la literatura
CRÍTIQUES
Pura Passio Web
Manuelperezimunoz2 756x756
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

El motor de la literatura

Publicat el: 21 de novembre de 2024

CRÍTiCA: Pura passió

Un llibre angulós, efervescent i sentimentalment pornogràfic. Passion simple (traduït de forma una mica laxa com Pura passió) és un opuscle de finals del segle XX que llegit en el present projecta neguit i desconcert pel paper submís de la seva protagonista. ¿Per què abandonar-nos a la pulsió sentimental, anul·lar la raó i convertir-nos en esclaus dels instints més primaris? Qui conegui l’obra autobiogràfica de la nobel Annie Ernaux sap que en el seu discurs qüestiona mecanismes de comportament gens fortuïts, també en l’amor. En la breu narració la crítica sociològica es manté implícita, de tal manera que la confessió descarnada en primera persona de l’autora llança més preguntes incòmodes que respostes. Basant-se en tot això, la prometedora directora Lucia del Greco ha aixecat un magnífic espectacle al Teatre Akadèmia. Una adaptació fidel al text, però amb una posada en escena trencadora que afegeix encara més ingredients a la complexa digestió.

Format de monòleg que encaixa com un guant amb una escriptura tan confessional. En una execució impecable, Cristina Plazas adopta una actitud severa, quasi draconiana, que encaixa perfectament amb la prosa eixuta d’Ernaux. També amb aquesta intenció, la blanca asèpsia de l’escenografia: una sala d’autòpsies que es transforma en taller mecànic. Com en una metàfora ideada per J. G. Ballard per a Crash, l’actriu s’enfronta a un motor enorme i amenaçador, un transsumpte de l’home estimat o bé un complex mecanisme que posa en marxa la passió. Al llarg d’una hora clavada de funció, Plazas desconstrueix els sentiments amb paraules mentre amb les mans va desballestant les parts del monstre metàl·lic. Entre tubs, femelles i cadenes, la protagonista executa una coreografia libidinosa i, alhora, distant, amb un punt de fredor cerimonial a l’estil Romeo Castellucci. Una de les posades en escena més estimulants dels últims mesos, una obra que augmenta la buscada ambigüitat de Pura passió per deixar-nos encara més amarats en preguntes. (…)

LLEGEIX LA CRÍTICA COMPLETA A ‘EL PERIODICO DE CATALUNYA’

CRÍTIQUES RELACIONADES / Pura passió

TÍTOL CRÍTiCA: Despedazando el deseo

PER: Imma Fernández
Imma Fernández
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Autòpsia d’una passió

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’autòpsia de Lucia del Greco

PER: Martí Figueras
Martí Figuerasquadrada
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El desig absolut desmuntat peça a peça

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Aquella fredor dels ossos enamorats

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Màster en FP de desconstrucció d’amor

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat